Češi milují slevy, vědí to už i v Makru
Provozovatel samoobslužných velkoobchodních prodejen Makro spouští po čtrnáctidenním zkušebním provozu prodej na vlastním slevovém portálu. Makromanie.cz nemá za cíl přitáhnou nové zákazníky na hromadnou slevu, bude spíš dalším kanálem pro komunikaci a prodej posledních kusů ze skladových zásob nebo akční nabídky ze sortimentu obchodníka. „Naše společnost sleduje trendy poslední doby a chce potěšit své zákazníky zajímavými nabídkami na vybrané zboží. Novým slevovým portálem zpřístupníme našim profesionálním zákazníkům cenově výhodné nabídky zboží, které online zarezervují a zaplatí, říká vedoucí pro řízení vztahů se zákazníky Stanislav Novotný. Nabídka je určena pouze pro zákazníky společnosti Makro Cash & Carry ČR a nákup nelze uskutečnit bez platné registrace a Makro karty.
Makro rozšiřuje počet slevových serverů, kterých je u nás v současné době více než 200. Podle lokálního průzkumu zaměřeného na nakupování Čechů na slevových serverech, který pro společnost KPMG Česká republika realizovala výzkumná agentura Ipsos Tambor, využívá čtyřicet devět procent dospělé populace nabídek slevových serverů k nákupům. Třicet tři procent Čechů si alespoň občas koupí voucher do restaurace, dvacet osm procent si na slevovém serveru vybralo kosmetiku nebo služby zaměřené na zdraví, krásu a hubnutí. KPMG uvádí, že počátkem léta stoupl i prodej voucherů na cestování a pobyty u moře (25 %).
K nejběžnějším zákazníkům slevových portálů se řadí lidé ve věku 18 až 24 let se středoškolským nebo vysokoškolským vzděláním. Z hlediska měsíčních příjmů se pak řadí spíše k průměru.