Čínská Alibaba investuje sedm miliard dolarů, chce konkurovat Netflixu

Alibaba

Alibaba Zdroj: CTK/AP

Zakladatel Alibaba Group Jack Ma
Alibaba
Alibaba
4
Fotogalerie

V nadcházejících letech se strhne velký boj o původní filmy, seriály a další pořady. Tradičním televizím a novým hráčům, jakými jsou Netflix, Hulu či Amazon, přibude výrazný konkurent.

Stane se jím audiovizuální sekce internetového obchodu Alibaba, která se doposud jako investor nebo lokální distributor podílela pouze na několika filmových projektech. To se však změní. „V nadcházejících třech letech investujeme do zábavního obsahu 50 miliard jüanů,“ uvádí interní dokument, který zveřejnila agentura Reuters a jehož pravost posléze Alibaba potvrdil.

V přepočtu tak jde o investici v hodnotě 7,2 miliardy dolarů. Touto částkou se čínský internetový kolos zařazuje do první světové ligy zábavního průmyslu. Netflix se v letošním roce chystá utratit za původní obsah šest miliard, Amazon přesnou částku neuvedl, ale naznačil, že půjde o podobnou cifru.

Alibaba není v audiovizuálním světě nováčkem. Značka Alibaba Pictures se objevila již v několika velkofilmech včetně loňského snímku ze série Star Trek či pokračování série Želvy Ninja. Mezi chystanými projekty pak je řada čínských snímků a seriálů, ale také několik děl s globálním potenciálem.

Největší šanci uspět má chystaný snímek The Warriors, na němž se podílí uznávaný producent David Heyman (spoluautor filmové řady Harry Potter). Internetový obchod zároveň investuje do existujících filmových společností.

Na podzim Alibaba koupil menšinový podíl v Amblin Partners, kterou založil slavný filmař Steven Spielberg. „Nemyslím si, že mezi Východem a Západem existují zásadní rozdíly. Ale Západ je jednoznačně lepší ve vyprávění příběhů,“ uvedl při slavnostním podpisu smlouvy šéf Alibaby Jack Ma.