Collaborative Marketing: Proč lidé podporují vaši značku

Ambasadorka Vanish Oxi Action představuje výrobek na oslavě.

Ambasadorka Vanish Oxi Action představuje výrobek na oslavě. Zdroj: Collaborative Marketing

Collaborative Marketing funguje na principu spotřebitele jako středu zájmu veškerého marketingového úsilí. Spotřebitelé se seznámí s produktem, pořádně ho vyzkouší a poví o něm dále. Proč to ale lidé dělají? „Nezbláznili se?“ Tuhle otázku dostáváme na našich obchodních setkáních, na cestě do práce, při setkání s přáteli – doslova téměř všude. Šli jsme proto přímo ke zdroji a zeptali se našich ambasadorů.

Na základě nejčastějších odpovědí jsme naši trnd komunitu shrnuli do čtyř kategorií.

Někteří jsou inovátoři - lidé, kteří se zajímají o značky a marketing. Není jim lhostejné, co zrovna frčí, jaké novinky přichází na trh, a kde najdou nejlepší nabídky. Když vyjde nový model produktu, musí ho okamžitě mít. Poté společně s přáteli a kolegy objevují jeho nové funkce a vášnivě o nich diskutují.

Jiní jsou „people-persons“ – ani jim tak nejde o to, co za novinku zrovna vyšlo. Ať je to co je to, pokud jim to dává důvod trávit více času s přáteli, jsou spokojeni a jdou do toho.

Miminko ambasadorky značky HamiMiminko ambasadorky značky Hami | Collaborative MarketingMiminko ambasadorky značky Hami

Máme zde také průzkumníky trhu – chtějí být součástí marketingového procesu a zajímají je názory ostatních. Pokud se jim líbí vaše značka/produkt, jsou ochotni převzít zodpovědnost, zjistit pro vás informace a stanou se tak velkým přínosem vašeho marketingového týmu.

A nakonec tu máme „super-stars“ – obecně nikdo nechce být vnímán svým okolím jako mrzout. Chceme být veselými a zábavnými společníky, šířit pozitivní atmosféru. A pro „super-stars“ je tohle ještě důležitější než pro ostatní. Pečují o svoji reputaci, chtějí být vnímání jako respektovaný zdroj kvalitních informací z první ruky.

trnd partnerka cam***: … „projekt, jako celek, byl hodnocen velice kladně a příznivě, rozhodně panovalo veliké nadšení a zápal pro věc. Všichni se už těší na nové testování s trnd. Byla to prý nejlepší prázdninová bojovka za posledních pár let.“

Rodina ambasadorky v kampani Vanish Oxi ActionRodina ambasadorky v kampani Vanish Oxi Action | Collaborative MarketingRodina ambasadorky v kampani Vanish Oxi Action

Lidé jsou sociální bytosti a jejich přirozenou potřebou je předávat si informace, z mnoha důvodů. trnd nabízí své komunitě to, co potřebuje – inovace a informace, sociální činnost a pocit jedinečnosti. Upřímnost, vášeň a ucho, které vždy naslouchá, je součástí balíčku.

Jaké spotřebitele pro vás můžeme aktivovat?


trnd.com/company