Design je konkurenční výhoda

Radomír Klofáč

Radomír Klofáč Zdroj: Archiv

Cena nebo design. V některých případech jde o rovnici, že čím víc designu, tím je výrobek dražší. Přesto je design hlavní konkurenční výhodou, do které se vyplatí investovat, říká Radomír Klofáč, jednatel společnosti MORIS design.

Jakou roli hraje design POP/ POS materiálů při výrobě a u zadavatelů?

Design hraje jednoznačně zásadní roli. Design, který prodává, je funkční - zvýrazňuje klíčové vlastnosti prezentovaného produktu, ovlivňuje i to, jak je produkt emocionálně vnímán. Nejlepší POS materiály dokážou pomocí svého designu rozvíjet příběh prezentovaného produktu. Design je neoddiskutovatelnou konkurenční výhodou, do které se vyplatí investovat.

Jak těžké je v současné době prodat originální design klientovi?

Nepřistupujeme k designu jenom jako k fyzické podobě nějakého předmětu. Design, jak ho vidíme my, začíná komplexní myšlenkou. Myšlenkou, která řeší nějaké zadání, nějaký problém. Z této myšlenky potom vyplynou jak funkční vlastnosti, tak podoba výsledného produktu, její tvarosloví a celková estetika. Pokud klient tuto myšlenku pochopí, pochopí i originální ztvárnění díla. V konečném důsledku je schopnost vysvětlit tuto myšlenku stejně důležitá jako design sám a já jsem rád, že se nám v tomto ohledu velmi daří.

Pozorujete v oblasti podpory retailu nějaké trendy?

S rozvojem technologií a materiálů jsou výrobci čím dál méně omezeni jejich možnostmi. V současné době je teoreticky možné vytvořit produkt jakýchkoli tvarů a jakýchkoli myslitelných vlastností. Čím dál větší roli tudíž hraje ona dobrá myšlenka, smysluplný koncept, čímž se dostávám zpět k designu…

Ohrožuje výrobce reklamy levnější konkurence z východu, nebo plánujete přesunout výrobu do levnějších oblastí?

V žádném případě. Daří se nám stále rozšiřovat výrobu. Ve skutečnosti právě naopak naše v Čechách a na Moravě vyrobené produkty vyvážíme i do zemí, jako je Čína.