Dialogovo-marketingové modely – více než Facebook

Brands need love.

Brands need love.

Collaborative Marketing je osvědčený nástroj pro udržitelné a interaktivní vztahy se zákazníky – a to jak v reálném životě, tak na sociálních sítích.

Facebook se mění v placenou mediální platformu – online dosah firemních stránek klesá, zatímco placené reklamy mají stále větší oblibu. Není překvapením, že mediální agentury diskutují o tomto posunu – koneckonců je to v rozporu s úsilím používat FB jako volnou platformu.

„Už celé roky zpochybňujeme ekonomickou návratnost ‚to se mi líbí‘ na firemních stránkách“, potvrzuje Zoltán Palotai, generální ředitel trnd Central Eastern Europe. Jednoduché „like“ jako reakce na roztomilé dítě je těžko srovnatelná s reálným dialogem či se skutečným zájmem. „Zanedbatelné interakce na Facebooku (0,073%), Twitteru (0,035%) a dalších společenských médiích (zdroj: Forrester Research WebTrack) potvrzují, že 98% spotřebitelů, kteří uvedli „like“ na firemní stránce FB, tutéž stránku už nikdy nenavštívili. „Smysluplný a upřímný dialog vypadá jinak,“ vysvětluje Palotai. „Místo lákání spotřebitelů na FB se doporučuje investovat do zapojení zákazníků na vlastních platformách.“

Od roku 2005 je trnd přední evropská společnost na Word of Mouth a Collaborative Marketing. Zpřístupňuje řízení komunit, které umožňují zapojit zákazníky do dialogu. Tato spolupráce zvyšuje povědomí o značce, její viditelnost online nebo úspěšně inovuje produkty a služby. Produkt získá kombinaci online a off-line dosahu: spotřebitelé, kteří se podíleli na intenzivní interakci, se stali stoupenci značky: sdílejí své doporučení a zkušenosti online, mají vzorky výrobků, stimulují desítky rozhovorů a získávají zpětnou vazbu. Účastníci vidí sami sebe jako marketingové partnery, kteří jsou důvěrně propojeni s firmou. Normálně se s produkty setkají pouze na regálech supermarketů nebo prostřednictvím televizních reklam. Sociální okruhdůvěryhodnou reklamu: doporučení od přátel.

trnd Collaborative Marketing lze integrovat do stávajícího CRM a zavedených online komunit prostřednictvím trndsphere. Cílený dialog se stává pilířem úspěšné strategie – na vlastní platformě, ne na Facebooku, který žádná firma není schopná ovládat. „Nabízíme osvědčený model pro marketéry, kteří čelí FB dilema“ vysvětluje Palotai. „Dobré značky potřebují stoupence, kteří nejenom ‚likují‘, ale budou se výrobkem zabývat na rozsáhlé úrovni. Jakmile jsou zapáleni, vytvoří udržitelnou hodnotu značky…“

Business card.Business card.