Do finále Effie jde 31 prací

EFFIE

EFFIE

Na shortlist tuzemských Effie se probojovala takřka polovina přihlášených prací. Soutěž o nejefektivnější reklamu bude vyhlášena 4. listopadu.

Výsledné pořadí cen Effie bude zveřejněno v rámci slavnostního večera v kině Lucerna 4. listopadu. Součástí bude i předávání individuálních kreativních cen Best of Best, tzv. BoB., které jsou žebříčkem nejlepších jednotlivců v oblasti kreativy.

Letošní počet přihlášek zaznamenal vzrůstající trend, na shortlist se propracovalo 43 procent přihlášených prací. Nejobsazenější kategorií se staly finanční služby a ostatní služby, které generovaly celkem 34 přihlášených prací, z toho na shortlist postoupilo 13 z nich.

Effie je zkratkou slova effectiveness. Porota soutěže o nejefektivnější reklamu posuzuje ve dvou kolech měřitelné, prokazatelné výsledky kampaní ve vztahu k zadaným cílům a hodnotí účinnost kampaní v poměru k vynaloženým prostředkům.

Historie soutěže sahá do roku 1968, v ČR se ceny Effie vyhlašují od roku 1997 pod patronátem Asociace komunikačních agentur (AKA).