Zvýšil se i obrat českých produkcí v oblasti zakázkové výroby pro TV stanice, ke značnému propadu však došlo v oblasti TV reklamy: Ve srovnání s rokem 2012 se obrat snížil z 1,772 na 1.392 mld Kč a dosáhl pouze 79% obratu předešlého roku. Je to podruhé od začátku století, kdy obrat reklam vyráběných v Česku nepřesáhl objem miliardy a půl korun a jde o zatím nejhorší výsledek. Zarážející, že k poklesu o cca 400 milionů Kč došlo ve dvou po sobě jdoucích letech. „Ruku v ruce se snížením objemu prostředků na produkci klesl i nákup médií“, říká Jan Kallista, producent AD Wood. „Úbytek zasáhl nejenom producenty českých reklam, ale i produkce poskytující servis zahraničním subjektům.
Produkční trh se přesunuje do Řecka, Slovinska, Portugalska. Druhým faktorem je, že reklamní agentury si stále více produkuji in house, kromě adaptací zahraničních reklam i rozsahem natáčení menší spoty.
APA připravuje kvantitativní průzkum českého audiovizuálního trhu, jehož výsledky bude prezentovat letos v listopadu.