Google poradí firmám, jak expandovat do zahraničí

Google pod lupou

Google pod lupou Zdroj: archiv

Český Google připravil projekt, který má pomoci tuzemským podnikům při expanzi na další trhy.

Česká pobočka Googlu rozjíždí Exportní akcelerátor, jehož cílem je poskytnout firmám know-how v oblasti digitálního marketingu na zahraničních trzích. Do pilotního projektu se mohou hlásit podniky všech velikostí. Stačí, pokud nabízejí globálně uplatnitelný produkt určený pro koncové spotřebitele nebo malé a střední firmy. Registrace do programu probíhá na webu Digitalniexport.cz do 15. dubna.

„Česká ekonomika se dlouhodobě a úspěšně orientuje na výrobu a export fyzického zboží. Díky internetu však v Česku vyrůstá celé nové odvětví zaměřující se na vývoj a distribuci digitálních produktů a služeb, ať již je to software, online hry, nejrůznější webové portály, srovnávače, analytické nástroje nebo tzv. e-shopy. A právě těmto firmám bychom rádi pomohli efektivně využívat možností, které pro prodej jejich výrobků a služeb nabízí digitální marketing, a velice prakticky jim ukázali, jak na to,“ říká Jan Vraný, obchodní ředitel českého Googlu.

Exportní akcelerátor je určen těm, kteří zvažují vstoupit na první zahraniční trh, i těm, kteří už v zahraničí prodávají a chtějí dále expandovat. Jedná se o bezplatný tříměsíční program složený z přednášek, workshopů a individuálních konzultací. Ty provedou účastníky všemi klíčovými fázemi marketingových kampaní - od stanovení cílů a nastavení měření až po výběr trhu a nastavení a optimalizaci kampaní.

V Exportním akcelerátoru budou firmám předávat zkušenosti experti českého Googlu, včetně Taťány le Moigne, Davida Špinara, Jana Vraného, Markéty Kabátové nebo Jana Zdarsy. Do projektu se zapojí rovněž zástupci Googlu se specializací se na exportní trhy, klíčoví partneři Inborn a B2B Group a spolupracující agentury Medio Interactive a Proficio.