HBO: tři fáze kampaně

HBO: Hořící keř

HBO: Hořící keř Zdroj: HBO

Filmové drama Hořící keř patří mezi nejambicióznější projekty HBO Europe. Tomu odpovídá rozpočet marketingové komunikace na podporu jeho uvedení. Kampaň jsme rozdělili do tří částí, říká ředitelka marketingu a PR společnosti HBO Europe Vendula Hladká.

Jak velkou marketingovou podporu dostalo třídílné drama Hořící keř?

Výjimečný projekt, jakým Hořící keř bezesporu je, si žádá výjimečnou péči a jí odpovídající rozpočet na podpůrné aktivity. Celou kampaň jsme rozložili do tří částí, v propagaci dramatu jsme použili víceméně standardní nástroje – velmi podstatnou roli sehrála ATL komunikace podpořená důkladně propracovaným PR. Z directmarketingových aktivit jsme se zaměřili na aktivní telemarketing a podporu prodeje formou adresného direct mailingu.

U kulturních projektů hraje roli tzv. šeptanda. K tomu jsou vhodné sociální sítě, blogeři nebo nástroje PR. Jak jste si poradili s tímto kanálem?

Věřím, že při realizaci HBO projektů v posledních letech šeptanda byla a je na naší straně. Snažíme se k sociálním sítím přistupovat zodpovědně ve smyslu nezneužívání důvěry našich fanoušků a přátel. Síť přátel a „followerů“ si budujeme postupně a sázíme na kvalitu produktů, kterých se naše komunikace týká.

Za zmínku jistě stojí projekt na webových stránkách www.vernyzustanu.cz, který pro HBO připravila agentura 2Fresh. Jak vůbec tento koncept vznikl a proč jste se do něj pustili?

Na projekt Věrnýzůstanu.cz jsme velmi pyšní. Je vlastně kombinací rozhovorů s významnými osobnostmi komentujícími události kolem činu Jana Palacha a následné období normalizace a historické mapy.

Zjistili jsme, že stejně tak jako příběh Palacha nebyl doposud filmově zpracován, ani na internetu neexistuje přehledná historická mapa z období normalizace. Proto jsme se rozhodli zpracovat novodobou historii českého a slovenského národa, a pojmenovali jsme tak pro Čechy i Slováky důležité milníky 20. století.

S agenturou 2Fresh to byla naše druhá spolupráce a hlavně jim patří velký dík za skvěle odvedenou práci. Celý projekt jsme také spolu s Národním muzeem v Praze představili školám, které měly možnost navštívit jedno ze čtyř zorganizovaných promítání obohacených o diskuse s tvůrci, herci a historikem. Potvrdilo se nám, že kvalita může hovořit sama za sebe, uživatelé internetu projekt přijali velmi pozitivně a míra jeho popularity stále roste.

Vendula Hladká, ředitelka marketingu a PR společnosti HBO EuropeVendula Hladká, ředitelka marketingu a PR společnosti HBO Europe

Jak se vám daří nevybočit z konceptu komunikace k až třeba bulvárnějšímu pojetí propagace?

Jako jedno z hlavních kritérií při vytváření marketingové strategie k dramatu Hořící keř jsme si stanovili hesla jako respekt, opatrnost a vkus. Fakt, že se jedná o pravdivý příběh, jehož hlavní aktéři jsou ve většině případů skutečné a žijící postavy, a že se jedná o příběh, ze kterého si z principu slušného chování a respektu k činu jedince nechcete dělat legraci, některé aktivity zkrátka vylučuje.

Neumím si představit, že bychom někde nevkusně stavěli hořící pochodně nebo rozdávali sirky. Věřím, že diskusemi se studenty jsme dosáhli více…

Finance na podporu filmových projektů jsou v Česku velmi omezené. Můžete objem rozpočtu kampaně přirovnat k jiným svým aktivitám?

Filmový kanál HBO si zakládá na nabídce pořadů, za kterou diváci pravidelně platí. Cílem HBO je mít co nejvíce spokojených uživatelů a dokázat jim nabídnout takové pořady, které na jiných kanálech neuvidí. Proto se našim divákům snažíme přinášet neokoukanou kvalitní televizní zábavu. Pravidelně produkujeme výjimečné dokumenty, na podzim bude mít premiéru druhá řada velmi úspěšného seriálu Terapie. A Hořící keř? Hořící keř je zatím největším a nejambicióznějším projektem pobočky HBO Europe nejen v České republice.