Hokej zintenzivnil komunikaci sponzorů na sociálních sítích

Hokejové puky

Hokejové puky Zdroj: archiv

Sponzoři mistrovství světa v hokeji věnovali šampionátu v průměru 16 procent svých příspěvků na sociálních sítích. Rekordmany jsou Raiffeisenbank, Krušovice a Sivek hotels.

Průzkum společnosti Digital Communications ukázal, že s blížícím se hokejovým mistrovstvím světa naprostá většina jeho oficiálních partnerů a sponzorů výrazně posílila na sociálních sítích svou komunikaci spojenou právě s hokejem. Zatímco v polovině března představovaly příspěvky firem spojené s hokejem pouze 8,75 procenta z celkového počtu 160, týden před zahájením mistrovství světa už to bylo celých 29,7 procenta z celkových 222 zpráv. Nejvyužívanějším online kanálem byl přitom jednoznačně Facebook.

Agentura sledovala aktivitu na sociálních sítích oficiálních partnerů a sponzorů mistrovství v období od 16. března do 26. dubna 2015. Cílem průzkumu bylo zjistit, jak firmy využívají svá zakoupená licenční práva právě v online komunikaci. Šampionátu věnovali sponzoři za sledované období v průměru 16 procent ze svých příspěvků.

„V rámci průzkumu jsme analyzovali více než 1000 příspěvků na sociálních sítích. Překvapením byla komunikace hlavního sponzora Škoda Auto, který nadcházející mistrovství začal komunikovat až v posledním týdnu sledovaného období. Ve více než polovině svých příspěvků se šampionátu věnovaly pouze Sivek Hotels, Krušovice a Raiffeisenbank, které se na sociálních sítích zaměřily na komunikaci soutěží o vstupenky. Po zahájení mistrovství světa se dá očekávat, že rostoucí trend bude ještě akcelerovat,“ komentuje průzkum Vladan Crha, ředitel agentury Digital Communications.