Hypermarkety jsou nejsilnější formou českého obchodu, tvrdí studie Incoma GfK

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Euro Jan Rasch

Hypermarkety zůstávají nejsilnějším formátem českého obchodu. Prodejny Albert Hypermarket, Globus, Interspar, Kaufland a Tesco Hypermarket jsou dohromady hlavním místem nákupu potravin pro 43procent českých domácností, jak tvrdí aktuální studie Incoma GfK Supermarket-diskont-hypermarket.

Jedna čtvrtina českých domácností má jako své hlavní nákupní místo diskont (Lidl nebo Penny Market), dalších 17 procent domácností tvrdí, že nejvíce utrácí v supermarketech (Albert Supermarket, Billa, Tesco Supermarket). Zbývajících 15 procent dává přednost menším prodejnám.

Diskontní řetězce, tedy zejména Penny Market a Lidl, a také hypermarkety Kaufland na českém trhu v posledních letech získávají více zákazníků. Tomuto vývoji pomáhá vynikající cenové image diskontně orientovaných řetězců. Podle společnosti Incoma GfK působí v současnosti na českém trhu více než 670 prodejen potravinářských supermarketových řetězců, přibližně 640 prodejen potravinářských diskontů a téměř 310 hypermarketových prodejen.