Hyundai stahuje reklamu se sebevrahem

Hyundai stahuje reklamu se sebevrahem

Hyundai stahuje reklamu se sebevrahem

Jihokorejská automobilka Hyundai Motor kvůli kritice veřejnosti stáhla reklamní spot, ve kterém se muž neúspěšně snaží spáchat sebevraždu pomocí výfukových plynů. Reklama měla propagovat nulové emise oxidu uhličitého u jednoho z modelů Hyundai.

V reklamě se muž snaží neúspěšně zabít vývodem výfukových plynů zpět dovnitř auta. Díky neškodlivým „stoprocentním vodním emisím“ výrobku však neuspěje a vrací se zklamaně domů.

Automobilka uvedla, že se „hluboce a upřímně omlouvá za jakoukoliv urážku či bolest“, kterou tato reklama zaměřená na zákazníky v Evropě a Spojených státech mohla způsobit.

Sedmadvacetiletá Holly Brockwellová z Londýna, jejíž otec spáchal v roce 1990 sebevraždu v automobilu, uvedla na svém blogu, že ji reklama rozplakala a že se po jejím zhlédnutí cítila „prázdná“ a „znechucená“. „Můj otec nikdy nejezdil v autě Hyundai, a díky vám nebudu ani já“ dodala.

Reklamu, určenou pro web YouTube vyrobila Evropská pobočka Innocean Worldwide Corp, reklamní společnost, kterou ze čtyřiceti procent vlastní Chung Sung-yi, dcera předsedy Hyundai Motor Group Chung Mong-kooa.

Hyundai není jediný

Automobilka má i jiné starosti než jen reklamní spot, v USA je nucena stahovat automobily s trhu, poté co nadsadila výkon u některých svých modelů. Na českém trhu se jí naopak daří.

Hyundai rovněž není jedinou automobilkou, která se dostala do problémů kvůli reklamě. Minulý měsíc vyvolala v Indii vlnu kritiky reklama na vůz Figo od amerického výrobce Ford. Reklama nabízí pohled do kufru vozidla, v němž se nachází tři ženy se svázanýma rukama a roubíky v ústech. Indií přitom v minulých měsících otřáslo několik případů znásilnění žen. Ford se od reklamní kampaně distancoval.

Hyundai společně se sesterskou firmou Kia tvoří pátého největšího producenta automobilů na světě. Firma v listopadu 2008 oficiálně zahájila sériovou produkci osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku.