Hyundai stahuje reklamu se sebevrahem

V reklamě se muž snaží neúspěšně zabít vývodem výfukových plynů zpět dovnitř auta. Díky neškodlivým „stoprocentním vodním emisím“ výrobku však neuspěje a vrací se zklamaně domů.
Automobilka uvedla, že se „hluboce a upřímně omlouvá za jakoukoliv urážku či bolest“, kterou tato reklama zaměřená na zákazníky v Evropě a Spojených státech mohla způsobit.
Sedmadvacetiletá Holly Brockwellová z Londýna, jejíž otec spáchal v roce 1990 sebevraždu v automobilu, uvedla na svém blogu, že ji reklama rozplakala a že se po jejím zhlédnutí cítila „prázdná“ a „znechucená“. „Můj otec nikdy nejezdil v autě Hyundai, a díky vám nebudu ani já“ dodala.
Reklamu, určenou pro web YouTube vyrobila Evropská pobočka Innocean Worldwide Corp, reklamní společnost, kterou ze čtyřiceti procent vlastní Chung Sung-yi, dcera předsedy Hyundai Motor Group Chung Mong-kooa.
Hyundai není jediný
Automobilka má i jiné starosti než jen reklamní spot, v USA je nucena stahovat automobily s trhu, poté co nadsadila výkon u některých svých modelů. Na českém trhu se jí naopak daří.
Hyundai rovněž není jedinou automobilkou, která se dostala do problémů kvůli reklamě. Minulý měsíc vyvolala v Indii vlnu kritiky reklama na vůz Figo od amerického výrobce Ford. Reklama nabízí pohled do kufru vozidla, v němž se nachází tři ženy se svázanýma rukama a roubíky v ústech. Indií přitom v minulých měsících otřáslo několik případů znásilnění žen. Ford se od reklamní kampaně distancoval.
Hyundai společně se sesterskou firmou Kia tvoří pátého největšího producenta automobilů na světě. Firma v listopadu 2008 oficiálně zahájila sériovou produkci osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku.