I podlahovka může být interaktivní

POS Media zkouší přímo na prodejní ploše interaktivní verzi podlahové grafiky

POS Media zkouší přímo na prodejní ploše interaktivní verzi podlahové grafiky

Minulý víkend proběhlo v pražském hypermarketu Albert na Chodově testování nového digitálního projektu. Interaktivní podlahová grafika je další reklamní formát, který zadavatelé objeví v nabídce společnosti POS Media CR.

Podlahová grafika je letos třetí nejoblíbenější reklamní formát v instoru. I to byl jeden z důvodů, proč se v POS Media Czech Republic rozhodli vyzkoušet tento nosič s prvkem interaktivity, který by mohl nakupující zaujmout více, nežli doposud používaná statická forma.

Konkrétně se jedná o promítání na podlahovou plochu v rozměru 190cm x 160 cm, připravená flash animace se spustí vždy, když dojde na ploše k pohybu. Zařízení, na jehož přípravě spolupracovala společnost POS Media s agenturou Quix, má standardně k dispozici několik efektů, jako je např. vodní hladina, pexeso, odmazávání vrstvy kryjící základní motiv, nebo překrývání podkladové grafiky jinými objekty. Nabízí ale také další možnosti, například hry pro dva hráče, skákacího panáka nebo fotbal, které lze dle požadavků klienta vytvořit na míru.

Projekci vizuálu spustí pohyb na plošeProjekci vizuálu spustí pohyb na ploše

Zástupci POS Media CR předpokládají, že interaktivní podlahová grafika by mohla zákazníky zaujmout víc než klasická statická podlahovka hlavně díky tomu, že plocha je osvětlená, objekty na ní se pohybují a kampaň v tomto formátu je možné doplnit i zvukem. „Interaktivní podlahová grafika nabízí neomezené možnosti i v kreativním využití grafiky a animačních efektů,“ doplňuje marketingová a PR manažerka POS Media Pavlína Klementová. Nevýhodou by mohla být svítivost dataprojektoru, která je ovlivněna okolním prostředím a vyšší náklady, pokud si klient nevybere ze standardní nabídky.

„Cena za přípravu grafických podkladů, instalaci a denní promo v řetězcích Tesco, Ahold nebo Makro, kde začneme po vyhodnocení testování službu nabízet, je 15 tisíc Kč. Náklady ale mohou být i několikanásobně vyšší, pokud bude zákazník požadovat vytvoření animací a speciálních efektů na míru,“ odpovídá na otázku týkající se ceny Pavlína Klementová.