Internet je podle Microsoftu nejdůležitější technologií pro řízení vztahů se zákazníky

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Marcie Casas CC BY 2.0 Flickr

Pro šéfy rostoucích malých a středních firem jsou internetové nástroje na řízení vztahů se zákazníky nejdůležitější technologií, která jim může pomoci uspět na trhu. Následují sociální sítě a on-line obchody. Cílem průzkumu provedeného pro společnost Microsoft bylo zjištění vzájemné souvislosti mezi využíváním moderních informačních technologií a růstem obratu středně velkých a menších firem.

Téměř polovina z oslovených firem (44 %) již má účty v sociálních sítích a třetina z nich (30 %) věří, že jim pomáhají zvýšit zisk. Firmy se při poskytování služeb zákazníkům musí vypořádat s novými výzvami, vyplývajícími z běžné dostupnosti moderních technologií mezi zákazníky. Zákazníci jsou daleko více informovaní, mají k dispozici reference a srovnání a vyžadují kvalitnější služby a rychlejší a osobnější komunikaci.

K podobným závěrům došla obdobná studie, kterou Microsoft nechal zpracovat v Německu, USA, Číně, Indii a Brazílii. Dvě třetiny rostoucích ve světě používají sociální sítě a dvě třetiny potvrdily, že díky moderním technologiím mají spokojenější zákazníky. Díky technologiím dnes navíc chytré firmy dokážou oslovit i zákazníky ze vzdálených regionů a rozšířit si tak potenciální trhy.

Ve výzkumu bylo osloveno 207 českých firem z různých odvětví.