Internetová inzerce loni přesáhla 13 miliard, za posledních pět let vzrostla dvojnásobně

Ilustrační foto

Ilustrační foto

Vloni dosáhly inzertní výdaje do různých forem online propagace 13,3 miliardy korun. To je více než dvojnásobek oproti roku 2009, kdy se jednalo o 6,4 miliardy korun. Meziročně vzrostly výdaje do online inzerce o 2,2 miliardy korun, tedy o 19 %, oproti roku 2012 a v letošním roce se očekává další 15procentní růst, jak uvádí analýza Sdružení pro internetovou reklamu.

Nárůst investic je podle Sdružení patrný ve všech oblastech internetové reklamy. Největší objem připadá na bannerovou celoplošnou inzerci, zadavatelé bohatě využívají i reklamu ve vyhledávání, obsahových sítích, katalozích a řádkové inzerci. Stále populárnější je pro inzerenty videoreklama na internetu a rapidní růst od loňského roku zaznamenal prodej reklamy v systémech automatizovaného nákupu RTB . V celkových reklamních výdajích připadá na online reklamu 19procentní podíl rozpočtů v ČR.

Údaje pocházejí z každoročního průzkumu inzertního výkonu internetu, který pro Sdružení pro internetovou provedla v lednu a únoru agentura ppm factum research.