Investice do internetové reklamy před létem klesly

Největším zadavatelem v měsíci červnu byla Telefónica O2 Czech Republic, která nakoupila internetovou reklamu za 12,51 milionu korun. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu realizuje společnost Mediaresearch.
Ve srovnání s loňským rokem jsou letošní červnové investice nižší o 7,7 procenta. Mezi měsíci květnem a červnem není pokles reklamních investic ničím neobvyklým, v předprázdninovém období firmy své výdaje tradičně tlumí. V loňském roce tento rozdíl činil dokonce 16,4 procenta.
Na vrcholu se mezi investory do online reklamy už druhým měsícem drží společnost Telefónica O2 Czech Republic, jejíž výdaje do tohoto segmentu v červnu činily 18,9 milionu korun. Na druhé místo se zařadilo Aukro s výlohami 16,3 milionu korun.
Skupina médií | Cena (červen 2011) | Cena (květen 2011) | Meziměsíční změna |
---|---|---|---|
Seznam.cz | 135 232 749 Kč | 150 092 265 Kč | -10% |
Centrum Holdings | 61 185 108 Kč | 66 940 185 Kč | -9% |
Mafra | 60 502 414 Kč | 61 211 886 Kč | -1% |
Mladá fronta | 13 811 128 Kč | 16 763 904 Kč | -18% |
CET 21 | 9 016 339 Kč | 6 531 050 Kč | 38% |
Economia | 8 676 589 Kč | 8 118 252 Kč | 7% |
Ringier Axel Springer | 7 764 327 Kč | 11 186 344 Kč | -31% |
Internet Info | 4 427 964 Kč | 4 164 884 Kč | 6% |
AliaWeb | 2 365 483 Kč | 2 696 327 Kč | -12% |
Finance media | 1 531 308 Kč | 1 819 529 Kč | -16% |
Tabulka uvádí TOP 10 skupin médií, u kterých zadavatelé reklamu nakupovali. V rámci této skupiny se proinvestovalo víc než 305 milionů korun. Výrazného navýšení zadavatelských investic se dočkala jen skupina CET 21.