Investice do internetové reklamy před létem klesly

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: profimedia.cz

V červnu 2011 se do internetové display reklamy investovalo 352,4 milionu korun. Meziměsíčně tak investice poklesly o 6,8 procenta.

Největším zadavatelem v měsíci červnu byla Telefónica O2 Czech Republic, která nakoupila internetovou reklamu za 12,51 milionu korun. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu realizuje společnost Mediaresearch.

Ve srovnání s loňským rokem jsou letošní červnové investice nižší o 7,7 procenta. Mezi měsíci květnem a červnem není pokles reklamních investic ničím neobvyklým, v předprázdninovém období firmy své výdaje tradičně tlumí. V loňském roce tento rozdíl činil dokonce 16,4 procenta.

Na vrcholu se mezi investory do online reklamy už druhým měsícem drží společnost Telefónica O2 Czech Republic, jejíž výdaje do tohoto segmentu v červnu činily 18,9 milionu korun. Na druhé místo se zařadilo Aukro s výlohami 16,3 milionu korun.

Skupina médií Cena (červen 2011) Cena (květen 2011) Meziměsíční změna
Seznam.cz 135 232 749 Kč 150 092 265 Kč -10%
Centrum Holdings 61 185 108 Kč 66 940 185 Kč -9%
Mafra 60 502 414 Kč 61 211 886 Kč -1%
Mladá fronta 13 811 128 Kč 16 763 904 Kč -18%
CET 21 9 016 339 Kč 6 531 050 Kč 38%
Economia 8 676 589 Kč 8 118 252 Kč 7%
Ringier Axel Springer 7 764 327 Kč 11 186 344 Kč -31%
Internet Info 4 427 964 Kč 4 164 884 Kč 6%
AliaWeb 2 365 483 Kč 2 696 327 Kč -12%
Finance media 1 531 308 Kč 1 819 529 Kč -16%

Tabulka uvádí TOP 10 skupin médií, u kterých zadavatelé reklamu nakupovali. V rámci této skupiny se proinvestovalo víc než 305 milionů korun. Výrazného navýšení zadavatelských investic se dočkala jen skupina CET 21.