Investice do reklamy v srpnu mírně poklesly

internet

internet Zdroj: profimedia

br
V druhém prázdninovém měsíci se do internetové reklamy investovalo 272 milionu korun. Největším zadavatelem na webu byl Lidl.

Podle výsledků výzkumu AdMonitoring, který monitoruje výdaje do internetové display reklamy, se v srpnu 2011 do online reklamy investovalo v ceníkových cenách celkem 272 milionu korun. Meziměsíčně se jedná o pokles o necelých 6 milionu korun, což je 2,16 %.

Na vrcholu žebříčku zadavatelů se umístil Lidl Česká Republika, který nakoupil internetový reklamní prostor v hodnotě 15,1 milionu korun. Internetovou reklamu v ceníkové hodnotě přes deset milionů zakoupil ještě druhý Internet Mall (12,7 mil. Kč) a třetí Invia.cz (10,8 mil. Kč).

Tabulka uvádí TOP 10 skupin médií, u kterých zadavatelé reklamu nakupovali. V rámci této skupiny se proinvestovalo více než 230 milionů korun v ceníkových cenách. Nárůst investic o více než deset procent zaznamenaly skupiny Economia, Sanoma Media Praha a Centrum Holdings.

příjmy z internetové reklamy v srpnu 2011příjmy z internetové reklamy v srpnu 2011

Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu realizuje společnost Mediaresearch. Uvedené částky vycházejí z ceníkových položek.