Jakub Kohák: Pro politiky a armádu netočím

Jakub Kohák

Jakub Kohák

Jeden z našich nejlepších reklamních režisérů sympatizoval v letošních prezidentských volbách s Janem Fischerem. „Jako filmař jsem ale nepřispěl, ani u něj, ani u jeho konkurence. A že jsem nabídky měl…,“ říká Jakub Kohák, kterého v minulosti s nabídkou spolupráce oslovily například ČSSD nebo TOP09.

„Roli při rozhodování určitě hraje samotný nápad. Měl by být kreativní a pokud možno alespoň trošku originální, pak ho beru. Ono bylo už skoro všechno natočeno, a kdyby měl člověk čekat na originální nápad světového kalibru, tak by se mohl načekat. Mám dvě oblasti, pro které nechci točit, a to je politika a armáda. Politické spoty a armádní náborová videa nikdy dělat nebudu, říká režisér v rozhovoru pro květnové číslo Strategie.

První reklamu, za kterou dostal zaplaceno, natočil v červenci 2001. „Byla to taková malinká záležitost pro Pepsi, nic velkého či celosvětového. Druhá byla Karlův most, třetí pro nadaci pro transplantace kostní dřeně. Za tři měsíce oslavím dvanáct let v reklamě,“ vzpomíná Kohák na svoje začátky.

Celý rozhovor s režisérem, hercem a moderátorem v jedné osobě najdete ve Strategii, která vychází ve čtvrtek 16. května. Jakub Kohák v něm mimo jiné prozradí, jestli se konečně dočkáme jeho celovečerního filmu, jestli používá Facebook a co znamená, když se řekne, že fotbalový brankář chytá střely do zubů.