Kampaň láká na plzeňské Slavnosti svobody

Kampaň na podporu Slavností svobody

Kampaň na podporu Slavností svobody Zdroj: archiv

Třicetivteřinový spot lákající na květnové Slavnosti svobody spojuje 70 let od osvobození Plzně s dneškem. Kampaň na propagaci akce probíhá po celé České republice.

Scénář a celkovou ideu spotu vytvořil režisér Jakub Machala na základě historické fotografie, o jejímž použití jako hlavním vizuálu již předtím rozhodl plzeňský Odbor propagace a marketingu magistrátu.

„Právě tento vizuál používáme v outdooru, který je koncentrován na Prahu, Plzeň, spojnici mezi nimi a Plzeňský kraj. Poměrně intenzivní je celorepubliková rádiová kampaň, TV spot nasadila Česká televize, která pak bude živě vysílat hlavní ceremoniál,“ řekl Strategii Radovan Auer, marketingový ředitel projektu Plzeň – Evropské hlavní město kultury 2015, který se na pořádání slavností podílí.

„Podobně jako v celém projektu Plzeň EHMK 2015 se hodně zaměřujeme na spolupráci s mediálními partnery. ČT a ČRo vlastně promují sami sebe, což je ideální,“ vysvětluje Strategii Auer.

Český rozhlas se do Slavností zapojil i programově, vykryje celý týden jednotlivými stanicemi, které budou vysílat živě přímo z náměstí speciální pořady, rozhlas navíc na náměstí uspořádá jeden z velkých koncertů.

Režisér Machala obsadil do snímku většinou neherce z Plzně – jedním z nich je například místní pamětník a filatelista Pavel Hauzner, většinu komparzistů tvořili členové plzeňského Klubu vojenské historie, kteří se také postarali o dobové rekvizity a kostýmy a poskytovali filmovému štábu komentáře k dobovým scénám. Mladou dívku představuje pardubická herečka Veronika Macková.

Spot vznikl během jediného dne v Malé ulici v Plzni. A podle Auera slaví velký úspěch v zámoří, kde ho velmi aktivně šíří veteránské komunity.