Zmiňovaná reklama se objevila v deníku New York Times. Zobrazeným mužem není Pelé, ale žaloba uvádí, že tak má vypadat a tím potenciální zákazníky klame. Podle advokáta Freda Sperlinga si Samsung najal dvojníka. „Cílem je získat odpovídající kompenzaci za nepovolené využití Pelého identity a zabránit takovým případům v budoucnu,“ říká Sperling.
Žaloba dále uvádí, že Pelé už se Samsungem dříve o možném využití v reklamě jednal, v roce 2013 ale jihokorejská společnost své snahy na poslední chvíli ukončila. Pětasedmdesátiletý bývalý fotbalista spolupracuje například se společnostmi Volkswagen, Subway, Emirates nebo Procter and Gamble.
Sperling bude svého klienta hájit u soudu v Chicagu, kde už nedávno podobný případ vyhrál. Bývalému basketbalistovi Michaelu Jordanovi pomohl vysoudit 8,9 milionů dolarů za neoprávněné užití identity v reklamě obchodního řetězce Dominick’s. Tehdy měl však úlohu lehčí, protože v reklamě se objevilo Jordanovo jméno.