Martin Jaroš pro Strategii: Jak budujeme v katarské poušti značku

Martin Jaroš

Martin Jaroš Zdroj: Repro Strategie

Měsíčník Strategie přináší v prosincovém čísle exkluzivní rozhovor s Martinem Jarošem, který opustil rodný Benešov u Prahy a přestěhoval se do katarské metropole Dauhá. Marketingový guru, díky kterému má česká reklama falešné soby, Chucka Norrise anebo Kotka a Pavláska, řídí komunikaci největšího mobilního operátora v Kataru.

V prosincové Strategii si dále přečtete mimo jiné o tom, že vánoční kampaně dokážou vyšroubovat obrat až o 600 procent, představíme vám rock´n´rollové marketingové desatero Rolling Stones nebo o korporátním designu, který vzniká ve studiu Dynamo Design Michala Richtra.

Strategie 12/2013Strategie 12/2013 | Tomas Novak

Z blogu Michala Jaroše je jasné, že ze své katarské mise je nadšený. Ale ať je Katar jakkoli super, chybí mu tam zelené louky, třešně kolem cest, vůně buřtů nad ohněm, pivečko s přáteli a opakování Silvestrů s Menšíkem. „Tady je sice taky tráva a kýčovitě krásné palmy, ale všechno je to až moc perfektně sestřihané a pořád se bojím, že někde v rohu té zeleně bude nášivka Armani nebo tak něco,“ říká v předvánočně laděném interview Jaroš. „Stýská se mi po té jemné české divočině. Naopak se mi vůbec nestýská po podzimních plískanicích, teplých bundách, zdeprimovaných prodavačkách, dírách v silnici ani po těch věčných stížnostech na politiku.“

V Česku zůstáváte v povědomí jako člověk, který dokáže dát tvůrcům reklamy nebývale hodně prostoru. Do jaké míry udržujete profesní vazby s Českem?

Neustále si píšeme s kolegy z T-Mobilu. Tak nějak přátelsky pozoruju jejich práci a skládám poklony. A samozřejmě koukám, co dělají jiní. Nejzajímavější byly volební kampaně, které byly ze strany některých subjektů až nevídaně profesionální. Z jiných stran zase nečekaně slabé.

Co je podle vás letos největším tématem marketingových šéfů našich mobilních operátorů?

Trh se zmenšuje, ceny padají, no a s tím se ubírají židle v kancelářích i rozpočty na komunikaci. To je samozřejmě vždycky trošku smutné, i když zároveň myslím, že z nouze se můžou narodit nejzajímavější nápady.

Jaké marketingové oříšky řešíte právě teď v Kataru vy?

Dokončujeme rebranding z Qtelu na Ooredoo. Je to obrovská změna, když opouštíte název, který lidi znají 30 let a který se mezitím stal rodinným stříbrem. Ale zdá se, že odvaha se vyplatila. Neuplynul ani půl rok a nový brand už je podle průzkumů silnější a oblíbenější, než kdy byl Qtel. To je skoro zázrak.

Martin Jaroš u podjezdu pro velbloudyMartin Jaroš u podjezdu pro velbloudy | Repro Strategie

Celý rozhovor s Martinem Jarošem a další zajímavé informace naleznete ve Strategii č. 12, která vychází 19. prosince.