Muži klikají na reklamu častěji než ženy

Ovládací webová aplikace v tabletu.

Ovládací webová aplikace v tabletu. Zdroj: Jan Sedlak

Studie gemiusAdMonitor společnosti Gemius ukázala, že Česká republika má v zemích střední a východní Evropy nejnižší podíl uživatelů, kteří klikají na reklamy. Když někdo reklamu „rozbalí“, je to většinou muž nebo uživatel ve věku 45 až 54 let.

Na displejové reklamy v České republice kliká více mužů než žen: CTR dosahuje hodnot 0,39 procenta u mužů a 0,33 procenta u žen. Vyšší CTR u mužů než v případě žen bylo zaznamenáno pouze ve třech dalších státech regionu CEE: Chorvatsku, Lotyšsku a na Ukrajině. Uživatelů, kteří na reklamu klikají, však v České republice tvoří nejnižší podíl ze všech analyzovaných států.

Nejvyšší míra prokliku byla v regionu střední a východní Evropy zaznamenána na Ukrajině a v Chorvatsku (0,89 resp. 0,71 procenta). ČR patří vedle Maďarska, Lotyšska a Srbska mezi státy s nejnižší mírou prokliku (0,36 %). Má ze všech zkoumaných států zároveň nejnižší podíl uživatelů, kteří klikají na reklamu (11 %). Nejvíce uživatelů přitom reaguje na bannery kliknutím v Polsku (32 %).

Rozdělení CTR podle věku uživatelů ukazuje na výrazné rozdíly. Nejvyšší míru prokliku generují dvě věkové skupiny uživatelů, a to ve věku 45–54 let a 16–24 let (0,48 procenta resp. 0,46 procenta). Ostatní věkové kategorie dosahují CTR v hodnotě kolem 0,3 procenta. Zajimavé je, že míra prokliku u uživatelů ve věku 45–54 let je v ČR vedle Chorvatska nejvyšší ze všech analyzovaných států.

Míra prokliku ve vybraných státech regionu CEEMíra prokliku ve vybraných státech regionu CEE | archiv

Studie gemiusAdMonitor zahrnuje kampaně měřené pomocí nástrojů gemiusDirectEffect a gemiusProfileEffect ve třinácti státech regionu CEE, v nichž společnost Gemius měří alespoň 50 % online reklamních kampaní: v České republice, na Slovensku, v Estonsku, Polsku, Maďarsku, Slovinsku, Chorvatsku, Srbsku, Bulharsku, Litvě, Lotyšsku a na Ukrajině.