Na internet chodí už 6 milionů Čechů

internet, ilustrační foto

internet, ilustrační foto

Počet českých uživatelů internetu se podle výsledků NetMonitoru v druhé polovině roku 2011 vyšplhal na šest milionů a zatím se drží. Průměrně zobrazený počet stránek je o více než 400 milionů vyšší než v roce 2010. 94 % uživatelů bývá online alespoň jednou týdně, nejčastěji využívají vysokorychlostní bezdrátové připojení. Informovala o tom výzkumná agentura Mediaresearch, která projekt NetMonitor realizuje.

Internet v roce 2011 zaznamenal o něco stabilnější vývoj než v roce předchozím. Zatímco v červenci 2010 se počet reálných uživatelů (RU) internetu znatelně propadl, v létě 2011 se obvyklé sezónní vlivy tolik neprojevily. V říjnu se pak počet RU vyhoupl nad 6,135 milionů a do konce roku v šestimilionových číslech vytrval.

Z hlediska vývoje počtu zobrazených stránek (PV) můžeme mluvit o shodném trendu obou let, v druhé půli roku se však meziroční rozdíly mírně zvětšily. Průměrně se oproti roku 2010 zvýšil měsíční počet zobrazených stránek o více než 5,5 %.

Přestože počet zobrazených stránek meziročně vzrostl, vývoj počtu průměrně stráveného času na internetu (ATS) se v loňském roce od roku 2010 zásadně nelišil. V průměru došlo k mírnému poklesu měsíčně stráveného času na internetu o devět minut. Stagnaci ATS si Mediaresearch vysvětluje tím, že přestože aktivita uživatelů na internetu vesměs roste, uživatelé tráví nezanedbatelný čas na webech, které v tuto chvíli nejsou měřeny NetMonitorem (např. facebook.com nebo youtube.com).

Návštěvnost českého internetuNávštěvnost českého internetu

Podle údajů z poslední vlny doplňkového výzkumu SEKV (základ: respondenti 10+, využívající internet, n = 2077, květen 2011), realizovaného společností Mediaresearch se k internetu připojuje alespoň jednou týdně 94 % uživatelů a méně než jednou měsíčně pouze necelé jedno procento. Nejčastěji uživatelé využívají vysokorychlostního bezdrátového připojení (40 %), klesá podíl připojených přes kabelovou TV. Oblíbenou aktivitou se stává účast na internetových aukcích, jíž využívá 23 % internetových uživatelů a její podíl v čase mírně narůstá. Zatímco nakupování na slevových serverech se stalo oblíbenou kratochvílí pro přibližně čtvrtinu lidí ve věku 15 až 34 let, u lidí starších 55ti let jej využívá pouze každý desátý návštěvník internetu.