Na PIAF poprvé výrazně bodovali Češi

Grand Prix pro kampaň pro Budějovického Budvaru

Grand Prix pro kampaň pro Budějovického Budvaru

Výrazný úspěch zaznamenali čeští účastníci čtvrtého ročníku Prague International Advertising Festival (PIAF). Nejvyšší ocenění, zlatou sošku PIAF, získala kampaň agentury Kaspen pro Budějovický Budvar. Ceny ale směřovaly i k autorům dalších 14 českých prací.

Zlatá soška PIAF pro Budějovický Budvar je oceněním kampaně „Ne z nás dělá to, co jsme“, která zabodovala už v soutěži o nejkreativnější českou reklamu, Louskáček. Zapojila osobnosti, které ve svém životě řekly „ne“. „Ocenili jsme, že nešlo jen o kampaň, ale o hnutí, které Čechy zaujalo a vyniklo v komunikaci pivních značek. Její jednotlivé části měly vynikající exekuci,“ vysvětlil rozhodnutí poroty její člen Alexander Matt z globálního marketingu Adidas Originals. Za kampaň pro Budvar Kaspen získal ještě také stříbro za práci pro pivní značku Pardál. Stříbro Češi získali ještě za printovou kampaň KFC Turkish flavour od české pobočky VCCP a za kampaň pro Českou filharmonii, již představila agentura Havas.

Uspěli ti, kdo postupovali netradičně. „Klienti často chtějí nápady, které už znají, a je prokázáno, že fungují. My jsme ale ocenili inovace a nové nápady. Dobrá reklama také musí být neočekávaná. Každá taková kampaň nám pomůže zbavit reklamu špatné ověsti,“ zamýšlel se nad reklamou Chris Garbutt, předseda poroty a kreativní ředitel francouzské pobočky agentury Ogilvy. Značky by dnes podle něj měly dát lidem užitečné nástroje k tomu, aby se sami vyjádřili a propojili se s těmi, kdo smýšlí podobně.

Přehled kampní, které byly oceněny zlatem:

Piaf 2013: Přehled kampaní oceněných zlatemPiaf 2013: Přehled kampaní oceněných zlatem

Letošní PIAF měl také přesah do oblasti boje za lidská práva. V kategorii media engagement zvítězila kampaň ruského zpravodajského portálu Znak.com. Ten proslul svými protivládními postoji. V reakci na to, že mu režim cenzuroval i reklamní sdělení, ocitoval na billboardech pasáže ruské ústavy týkající se svobody slova a vyvolal širokou debatu nad stavem médií v Rusku.

Vyhlášením skončily dva dny přednášek a workshopů, soustředěných na téma emoce v reklamě a komunikace veřejných institucí. Na akci, která se konala v podzemních prostorách pražského Veletržního paláce, letos přišlo asi 400 lidí.