Návštěvnost nákupních center vloni mírně vzrostla

Zatímco v roce 2012 zavítalo do nákupních center meziročně o -1,3 % méně návštěvníků než v roce předešlém, minulý rok vrátil návštěvníky zpět do nákupních center a vykázal mírný růst o +0,3%. Hlavním obdobím, které přitáhlo meziročně nejvíce návštěvníků, se stala jarní sezóna, která přinesla obrat v novoročním propadu návštěvnosti a zahájila postupný růst v březnu (+1,4%) a dubnu (+2,9 %) kulminující v měsíci květnu nejvyšší meziročním nárůstem (+5,4 %).
Větší nákupní centra s více než 100 jednotkami přitahují meziročně více návštěvníků než ta menší. V souhrnných číslech za celý uplynulý rok tak tato centra rostla o +1,6 % v porovnání s meziročním poklesem návštěvnosti center menších (-2,2 %). Obdobně se pak lépe dařilo i centrům pražským, která meziročně přilákala o +3,0 % více návštěvníků než centra moravská (-3,1 %).