Nielsen vybírá domácnosti pro alternativní měření televizní sledovanosti

logo Nielsen

logo Nielsen

Přípravy projektu druhého měření televizní sledovanosti jsou v plném proudu. Společnost Nielsen se svým partnerem, společností SC&C, v těchto dnech provádí rozsáhlé šetření v domácnostech, jehož cílem je popis televizní populace a jejích charakteristik. Informoval o tom tisková mluvčí Nielsen Lucie Hrušová.

Na základě tohoto výzkumu budou určeny parametry reprezentativního panelu a vybrány konkrétní domácnosti, které budou osloveny pro účast v panelu pro měření televizní sledovanosti.

Data získaná v průběhu výzkumu poskytnou společnosti Nielsenu informace o sociodemografické struktuře domácností, o vlastnictví a charakteristikách televizního vybavení a o lokálním televizním prostředí. Sbírané jsou všechny důležité proměnné, které mají vliv na chování při sledování televizního vysílání.

„Sbírané informace slouží pro vytvoření rámce reprezentativního panelu, který zajistí co nejpřesnější měření údajů o televizní sledovanosti,“ uvedl Kyriakos Kyriakou, generální ředitel Nielsen pro Českou republiku a Střední Evropu.


Výzkum je prováděn formou důvěrných osobních rozhovorů v náhodně vybraných domácnostech ve všech regionech České republiky. Z oslovených respondentů výzkumu bude vytvořena databáze, ze které budou následně vybrány konkrétní domácnosti pro účast v Nielsen panelu.

Nielsen vyhrál výběrové řízení na dodavatele alternativního měření televizní sledovanosti vloni na podzim. Tendr vypsalo Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS) a první data by se měla objevit ještě v tomto roce.