Nova bude příští rok využívat data o sledovanosti od ATO

Jan Andruško, TV Nova

Jan Andruško, TV Nova Zdroj: ctk

TV Nova plánuje i příští rok využívat data o televizní sledovanosti ze současného zdroje ATO-Mediaresearch. Data nového Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS) by mohla být k dispozici v posledním čtvrtletí roku 2013. Na konferenci Forum Media to řekl generální ředitel TV Nova Jan Andruško.

Nova spolu s agenturou Médea založila SPMS v červnu. V červnu SPMS zároveň vyhlásilo tendr na provozovatele elektronického měření sledovanosti televizního vysílání, jehož výsledek dosud není znám. „Tendr probíhá, je to blízko před podpisem smlouvy,“ uvedl Andruško. Data o sledovanosti by pak podle něj mohla být k dispozici v posledním čtvrtletí 2013, obchodovat by se s nimi mělo začít v roce 2014.

SPMS vzniklo v reakci na nesouhlas Novy s podmínkami tendru na elektronické měření sledovanosti, který vyhlásila Asociace televizních organizací (ATO). Tendr na roky 2013 až 2017 loni na podzim vyhrála společnost Mediaresearch, která televizní sledovanost měří v Česku od roku 2002.