Podíl největší tuzemské komerční televize na inzertním trhu tak loni podle propočtů CME stoupl ze 49 na 60 procent. To je stále o pět procentních bodů méně než v roce 2012, kdy Nova z reklamy získala téměř 230 milionů dolarů. Třetinový propad mezi lety 2012 a 2013 nakonec stál místo ředitele Novy Jana Andruška i šéfa CME Adriana Sarbua.
„Vždy jsme říkali, že bude trvat déle než jeden rok, než se vrátíme na úroveň tržního podílu z roku 2012,“ řekla Ivana Chodurová z PR oddělení Novy. „Očekáváme, že v roce 2015 nadále posílíme svou pozici na trhu díky vyššímu objemu prodané reklamy. Nepředpokládáme ale nárůst v takovém měřítku jako v roce 2014,“ dodala. Tomu by mělo napomoci i loni na podzim ohlášené zdražení reklamy v průměru o pět procent.
Naopak pokles zaznamenala Nova u příjmů z předplatného a poplatků, které jí za šíření jejích programů platí kabeloví a satelitní operátoři. Příjmy CME z této činnosti v Česku loni klesly o 32 procent na 7,7 milionu dolarů. Prvním důvodem bylo ukončení vysílání české verze stanice MTV, ke kterému Nova vlastnila licenci a kvůli nástupu razantních úsporných opatření po propadu příjmu z reklamy se jí vzdala.
Druhým pak to, že Nova Sport nebyla po část loňského roku zahrnuta v nabídkách některých operátorů v čele s největším UPC, s nímž se Nova dočasně nedohodla na podmínkách distribuce. „V říjnu roku 2014 jsme oznámili uzavření dohod s některými kabelovými a satelitními operátory v Česku týkající se distribuce HD kanálů a stanice Nova Sport. Nárůst poplatků za distribuci a příjmů z předplatného v České republice se projeví ve výsledcích roku 2015,“ uvedla Chodurová.