Nova příští rok zdraží reklamu o pět procent, ostatní vyčkávají

TV Nova

TV Nova Zdroj: tv.nova.cz

Televize Nova v příštím roce zvýší cenu reklamy o pět procent. S odvoláním na připravenou obchodní politiku to na konferenci Flema Media řekl obchodní ředitel Novy Jan Vlček. Televize Prima chce obchodní podmínky pro rok 2015 oznámit v příštím měsíci. Zástupci televizí se shodují na tom, že při stanovování obchodní politiky hraje klíčovou roli především poptávka.

Novu ke zvýšení ceny vede zájem inzerentů o umístění reklamy. V situaci, kdy není schopna uspokojit převis poptávky, nezbývá jí podle Vlčka „než na to reagovat“. „Z pohledu komerčních skupin máme zásah v násobcích konkurence,“ dodal obchodní šéf Novy. Upozornil také, že se nepotvrdily informace o snižování programových investic televize. „Do programu investuje čím dál víc,“ řekl Vlček.

Situaci na trhu chce svou nabídku přizpůsobit také televize Prima, která reklamu nabízí prostřednictvím společnosti Media Club, jejíž služeb využívá i TV Barrandov. „Chceme prodávat kvalitnější produkt za odpovídající cenu,“ uvedl ředitel Media Clubu Petr Jelínek. Dodal, že obchodní politika zatím není dokončena a měla by být oznámena v příštím měsíci. Stejně tak se podle Jelínka jedná o tom, jaká média bude Media Club v příštím roce nabízet. „Jednáme se všemi potenciálními partnery… jednání jsou otevřená,“ poznamenal.

Televize Prima v příštím roce dál bude poskytovat takzvané bonusy, do budoucna je ale chce optimalizovat. Tím se liší od Novy, která tuto formu slev u klasické televizní reklamy již nenabízí, bonusy nicméně dál používá u internetu nebo product placementu.

O možném zvýšení ceny reklamy kolem pěti procent mluví také šéf Atmedia, zastupující menší televizní stanice, Petr Majerik. „“ řekl Majerik. Podle něj bude příští rok velmi specifický s ohledem na vývoj ve východní Evropě a následného rozhodování nadnárodních skupin o marketingových rozpočtech.

Trh televizní reklamy v loňském roce zažil bouřlivý rok. Rekordní výnosy zaznamenala televize Prima poté, co řada klientů nepřistoupila na změnu obchodních podmínek lídra televizního trhu. Nova pro letošní rok proto přišla s vstřícnější nabídkou, která jí pomohla vývoj na reklamním trhu zvrátit.