Podle mluvčí TV Nova Marie Fianové je rozhodnutí CET 21 vyústěním dlouhotrvajícího rozkolu v ATO. Ten nastal v reakci na průběh a výsledky výběru nového realizátora peoplemetrového měření v ČR pro léta 2013 až 2017.
„Jako největší subjekt na poli prodeje televizní reklamy máme zájem nenarušit stabilitu trhu a svým zákazníkům komunikujeme, že v průběhu roku 2013 budeme i nadále obchodovat podle dat ATO, které jsme si zajistili na celý příští rok,“ řekl na konci prosince generální ředitel skupiny Nova Jan Andruško.
CET 21 je zakládajícím členem nedávno ustanoveného Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS). Měření sledovanosti televizí prostřednictvím peoplemetrů bude na základě výsledků tendru pro SPMS zajišťovat firma ACNielsen Czech Republic. První zkušební data z tohoto projektu mají být dostupná v listopadu 2013.
SPMS vzniklo v reakci na nesouhlas Novy s podmínkami tendru na elektronické měření sledovanosti, který vyhlásila ATO. Tendr na období 2013-17 lvyhrála společnost Mediaresearch, která televizní sledovanost měří od roku 2002.