O osudu venkovní reklamy rozhodnou poslanci

google, venkovní reklama

google, venkovní reklama

Sdružení provozovatelů venkovní reklamy doufá v přijetí senátní verze novely zákona o pozemních komunikacích. Původní návrh, který prošel Poslaneckou sněmovnou, by byl podle členů AVR likvidací venkovní reklamy.

Senátní verze novely zákona, která se vrací zpět do Poslanecké sněmovny, počítá se zákazem venkovní reklamy u dálnic a silnic 1. třídy. „Pozměňovací návrh považujeme za slušný kompromis, jsme rádi, že senátoři vzali na vědomí nejenom náš názor, ale i zájmy malých provozovatelů,“ řekl na dnešní tiskové konferenci Stanislav Lazar, prezident asociace, která sdružuje společnosti s 80% podílem na trhu.

Původní návrh ministerstva dopravy, který prošel Poslaneckou sněmovnou, počítal se zákazem reklamních nosičů i na silnicích 2. a 3. tříd a na místních komunikacích ve městech. „Znamenalo by to, že do pěti let by zmizely venkovní reklamní plochy včetně těch městských, ve městech by zůstala pouze možnost inzerovat na zastávkách MHD,“ vysvětlil Pavel Slabý z JCDecaux.

„Jsme pro regulaci, chaos nepřispívá ani nám, navíc by zákaz reklamy citelně zasáhl rozpočty obcí a krajů a stát by přišel o významný příjem do státního rozpočtu,“ dodal Richard Fuxa ze společnosti BigBoard. Podle jednatele Czech Outdoor George Kisugite jenom Praha ročně inkasuje z pronájmu plochy pro reklamu zhruba 90 milionů korun.

Senátní pozměňovací návrh jde zpět do Poslanecké sněmovny. Ta ho buď schválí, nebo se vrátí zpět k původnímu vládnímu návrhu, který by do pěti let odstranil většinu reklamních ploch.