O prázdninách klesly příjmy z internetové reklamy o čtvrtinu

internet

internet

V červenci zadavatelé investovali do internetové display reklamy 266 milionů korun. Oproti červnu jejich reklamní výdaje poklesly o 24,8 procent.

Jedná se o meziměsíční pokles o více jak 86 milionů korun. Ve srovnání s loňským rokem jsou letošní červencové investice nižší o 4,7 %. V červenci byl podle projektu Admonitoring největším zadavatelem Lidl Česká republika, který nakoupil internetovou reklamu v hodnotě 14,17 milionu korun. Internetovou reklamu za víc než deset milionů nakoupil ještě Datart International (11,8 mil.), Invia.cz (11,5 mil.) a Internet Mall (10,5 mil.).

Tabulka uvádí TOP 10 skupin médií, u kterých zadavatelé reklamu nakupovali. V rámci této skupiny se proinvestovalo téměř 223 miionů korun. Nárůst zaznamenala pouze skupina Business Media, v rámci které se prodalo o 81 % reklamího prostoru více než předchozí měsíc. Ostatní média zaznamenala větší či menší pokles.

admonitoring srpen 2011admonitoring srpen 2011

AdMonitoring uvádí reklamní výdaje na základě ceníkových cen. Pro Sdružení pro internetovou reklamu měření realizuje společnost Mediaresearch.