Omnicom a Publicis vytvoří největší reklamní skupinu na světě

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Evropska unie

Evropská komise schválila fúzi společností Omnicom z USA a Publicis z Francie. Spojením v hodnotě 35 miliard USD (705,7 miliardy Kč) vznikne největší reklamní skupina na světě.

EK uvedla, že spojení nevzbuzuje žádné významnější obavy z narušení konkurence na trhu, protože zde působí další velcí konkurenti. „Subjekt vzniklý spojením bude dostatečně omezen několika konkurenty, včetně velkých mezinárodních reklamních skupin,“ uvádí se v prohlášení EK. „Pokud by subjekt vzniklý spojením zvýšil své ceny nebo snížil kvalitu svých služeb, zákazníci budou mít možnost obrátit se jinam.“ Americká společnost Omnicom byla doposud druhou největší reklamní agenturou na trhu za firmou WPP. Francouzské Publicis patřila třetí příčka. Společnosti oznámily plánovanou fúzi loni koncem července. Jejich spojení již schválily antimonopolní úřady v USA, Jižní Koreji, Kanadě, Indii, Turecku a Jihoafrické republice. Podle údajů společnosti RECMA, která se specializuje na analýzu reklamního prostředí, vznikne spojením obou podniků také největší reklamní uskupení na českém trhu. V Česku se tak do jedné skupiny například začlení reklamní agentury Leo Burnett, Saatchi & Saatchi, Mark BBDO, DDB a TBWA a mediální agentury OMD, PHD, A!M, Starcom MediaVest a ZenithOptimedia. Publicis a Omnicom budou mít v novém uskupení po 50 procentech.