Placení parkingu pomocí SMS se rozšiřuje

Parkoviště v OC

Parkoviště v OC

Společnost ComGate Interactive zprovoznila službu Parking SMS v již čtvrtém velkém obchodním centru. Po Galerii Vaňkovka v Brně a Paláci Flóra či Arkádách Pankrác v Praze nabízí od srpna tuto možnost nově i pražské OC Chodov.

Služba Parking SMS byla spuštěna v nákupních centrech Galerie Vaňkovka, Palác Flóra a Arkády Pankrác na přelomu let 2010 a 2011. Na základě úspěšnosti této služby se počátkem srpna přidalo i OC Chodov a vzhledem ke kladnému ohlasu obchodních center i jejich zákazníků se dá očekávat její další rozšíření.

Jak služba funguje? Při vjezdu na parkoviště obdrží zákazník standardně parkovací lístek, a pokud přečerpá případnou dobu parkování zdarma, před výjezdem zašle SMS s unikátním kódem uvedeným na parkovacím lístku. Cena parkovného je mu pak stržena z kreditu nebo je součástí měsíčního vyúčtování.

„Zákazníci si už na pohodlnost placení parkovného přes SMS začali zvykat a tento trend určitě ještě dále poroste,“ konstatuje autor projektu Vojtěch Špáňa ze společnosti LaSpezie.

Od spuštění služby Parking SMS se ve všech zapojených obchodních centrech vybralo na parkovném pomocí SMS již téměř 500 tisíc korun. Podle statistik využívají zákazníci tuto službu nejvíce mezi 16. a 18. hodinou a největší objem plateb se uskuteční v úterý. Téměř desetina zákazníků hradí formou SMS i parkování delší než osm hodin.

Pro provozovatele jsou parkovací SMS výhodné především proto, že snižují nároky na počet platebních terminálů, čímž klesají i náklady na jejich provoz. Neopomenutelný je také marketingový význam – parkovací lístky lze využít i jako reklamní nosič, tzv Parking AD. Obchodní centrum tak může zákazníky snadno informovat o různých slevových akcích či věrnostních programech. V současné době tuto formu komunikace využívají všichni naši mobilní operátoři.