Počet obchodních SMS zpráv vloni podle Neogenia vzrostl o 32 procent, nejvíce v posledním čtvrtletí

V roce 2014 by se roamingové sazby měly opět výrazně snížit. Volání, SMS i data v Evropě jsou stále předražené, říkají europoslanci. Operátoři nesouhlasí.

V roce 2014 by se roamingové sazby měly opět výrazně snížit. Volání, SMS i data v Evropě jsou stále předražené, říkají europoslanci. Operátoři nesouhlasí. Zdroj: reprofoto

Za minulý rok se objem SMS zpráv, které měly obchodní či marketingový charakter, zvýšil o 32 %. Esemesky nejvíce posílaly e-shopy následované logistickými společnostmi. Mezi nejrychleji rostoucí patří sektor finančních služeb, ale také samosprávy, jak vyplývá z průzkumu společnosti Neogenia.

Největší objem marketingových SMS byl zaznamenán v posledním kvartále minulého roku. Podle Ondřeje Švrčka ze společnosti Neogenia ilustruje nárůst SMS zpráv jediné - společnosti nalezly v SMS zprávách pozapomenutý, ale efektivní kanál. Důvodů je celá řada. Tím nejpádnějším je fakt, že mobilní telefon nosí většina osob stále u sebe. Příchozí SMS zpráva je tedy v 90 % případů čtená ihned po doručení. Dalším argumentem je pak skutečnost, že na rozdíl od e-mailingu zde nehrozí pád zprávy do spamového koše. Třetím důvodem je poměrně vysoký impakt sdělení - krátká textace je z podstaty efektivní.

SMS zpráva s call-to-action sdělením přivádí nové zákazníky a zvyšuje obraty. Například na koncept SMSvoucheru vsadily již některé velké brandy – zaslat si slevu na mobil umožňuje třeba Timeout, Husky, JRC nebo A3sport.