Polovina domácností využívá na hlavní televizi pozemní vysílání

Ilustrační foto

Ilustrační foto

Téměř polovina domácností (48 procent) využívá k příjmu na svém hlavním televizoru pozemní vysílání, což je proti předchozímu roku nárůst o pět procentních bodů. Prostřednictvím satelitu to je zhruba čtvrtina a přes kabelovou televizi asi pětina domácností. Vyplývá to z průzkumu Digimonitor pro České Radiokomunikace.

Průzkum dále ukázal, že víc než polovina domácností (54 procent) vlastní dva až tři přijímače. Stáří dvou třetin hlavních televizorů je maximálně pět let. Starších než deset let je osm procent televizorů. V následujících třech letech si nový televizor plánuje koupit víc než polovina a do roku 2021 již 93 procent domácností.

Jako nejčastější motiv pro koupi nové televize lidé nejčastěji uvádějí skutečnost, že současný televizor dosluhuje (68 procent) a nový model má lepší obraz i zvuk a lze připojit k internetu. Necelou pětinu respondentů motivují i slevové akce. Do nové televize neinvestují více než 20 tisíc korun. Dosluhující model bývá nejčastěji recyklován (37 procent), případně je využit jako další televizor například na chalupě (49 procent).

Radiokomunikace, jako největší poskytovatel vysílacích služeb, v současnosti spolupracují na strategii digitálního vysílání v Česku. „Připravovaný plán musí garantovat dlouhodobou stabilitu terestrického digitálního vysílání a divákům zaručit minimálně stejné pokrytí signálem jako dnes a zároveň co nejsnazší přechod na modernější generaci TV vysílání,“ uvedl ředitel Českých Radiokomunikací Martin Gebauer. Vzhledem k úvahám nad dalším omezením spektra pro TV vysílání ve prospěch mobilních služeb podle něj ČRa usilují o co nejrychlejší vypracování strategie.

Průzkum Českých Radiokomunikací se uskutečnil na reprezentativním vzorku v rámci online panelu Stem/MARK zahrnujícím 1203 respondentů výzkumnou agenturou Mr.Think.