Potenciál ukrytý v digital signage

Potenciál ukrytý v digital signage

Potenciál ukrytý v digital signage

Obchodními centry projdou každou hodinou tisícovky lidí, za tu dobu obslouží provozovny rychlého občerstvení stovky zákazníků. Spojuje je potřeba informovat, ukázat cestu, jídelní lístek, nebo aktuální upozornění. Co slibuje inteligentní digital signage a jaký potenciál se v něm ukrývá do budoucna?

Pořizovací náklady vyváží levný provoz

Investice v řádu nižších desetitisíců, v závislosti na velikosti vybaveného prostoru, se vám při pořízení digital signage prvků vrátí již po několika měsících.

V návaznosti na digital signage totiž odpadají starosti s tiskem a s dalšími výdaji s ním spojenými. Rovněž se vyhnete pracné ruční výměně vkládaných materiálů. Zobrazovaný obsah si připravíte digitálně a jednoduše rozešlete do všech zařízení. Kdykoliv se k němu můžete vrátit a upravit jej podle aktuální situace.

K výhodám digitálních obrazovek patří také možnost zobrazit více sdělení souběžně. V jedné části můžete přehrávat smyčku videí a druhou využít k zobrazení statického textu.

Vše pak funguje automaticky, i při výpadu elektrické energie.

Stojany na tablety, totemy, nebo jiné prvky digital signage podléhají evropským směrnicím. Před jejich pořízením si dobře zkontrolujte, že zařízení tato označení mají. V případě nehody by vám bez nich pojišťovna neuznala náhradu.

Potenciál ukrytý v digital signagePotenciál ukrytý v digital signage

Inteligentní digital signage

Základní složky digital signage můžete rozšířit o moduly pro příjem a zpracování Wi-Fi signálu. S pomocí jednoduše ovladatelného software optimalizovaného vašim konkrétním požadavkům dokážete centrálně ovládat všechna napojená zařízení.

Digital signage v praxi

V loňském roce stoupl prodej totemů a držáků na tablety téměř o 300 %, masivní rostoucí zájem o digitální prvky potvrzuje i největší český výrobce prezentačních systémů Jansen Display. Potenciál využívání prvků digital signage si uvědomují všichni, ale oceníte je především v oblasti služeb, kde dochází k velké fluktuaci lidí. Toho si je vědoma i firma GTH Catering, která s více než 70 provozovnami po celé ČR obslouží více než milion hostů měsíčně.

Denně museli připravit jídelní lístky a menu, které následně ručně vkládali do rámečků u dveří nebo stojanů na stole. V takové situaci se množství připravovaných letáků, jídelních lístků a jiných tiskovin dá počítat na tisíce. Náklady na tisk jsou přitom obrovské.

Společnost se pro začátek rozhodla do 16 provozoven umístit stojany s monitory. Ty nahradily původní rámečky, nástěnky a tištěná menu. Stojany ještě doplnili o FullHD přehrávače, přičemž pro nahrávání prezentace zvolili USB výstup namísto běžně využívané čtečky paměťových karet.

Náklady na pořízení se společnosti GTH Catering vrátily během několika málo měsíců, přičemž mohou snadněji pracovat s obsahem a sdělení kdykoliv měnit. Do budoucna počítá společnost s dalšími investicemi do prvků digital signage i v jiných provozovnách.

Potenciál ukrytý v digital signagePotenciál ukrytý v digital signage

Letáky se stanou minulostí

Prvky digital signage vybavuje své provozovny i McDonalds, kde nově vznikají digitální koutky. V ČEZu jimi zase vybavují svá zákaznická centra.

Tento systém komunikace se zákazníky se ale stejně dobře hodí pro restaurace, hotely, showroomy, recepce nebo konferenční budovy. Zkrátka všude tam, kde je třeba často měnit prezentovaná sdělení.