PR agentury drží ceny a pro rok 2013 jsou spíše optimistické

APRA

APRA

Rostislav Starý , člen Výkonné rady APRA
Asociace Public Relations agentur (APRA) pořádá každoročně výzkum cen a platů v oboru public relations. Letos se jej zúčastnilo 20 agentur z 22 členů, což reprezentuje výraznou většinu celého trhu PR služeb v České republice. Z výsledků vyplývá, že v roce 2012 zaznamenalo oproti roku předchozímu 65 % agentur růst. Co se týče cen PR služeb, 70 % agentur hlásí mírný růst nebo stagnaci.

Výhled do roku 2013 je nicméně podle členů APRA mírně optimistický – 45 % očekává, že rok bude srovnatelný s loňskem, 35 % předpokládá, že bude dokonce lepší a 20 % se připravuje na mírné zhoršení. Výrazného propadu se nebojí žádná z agentur.

Průměrná hodinová sazba account managera, tedy sazba, která je v rozpočtech agentur nejfrekventovanější, se v roce 2012 po očištění o extrémy pohybovala v průměru na úrovni 2.156 Kč. O úroveň méně kvalifikovaná pozice (account executive) potom 1.485 Kč, naopak seniornější (account director) 2.839 Kč. Hodina práce ředitele agentury stojí v průměru 3.918 Kč.

S poměrně optimistickým pohledem na rok 2013 korespondují i výsledky odměňování zaměstnanců agentur, kde žádná z agentur nehlásí pokles platů. Drtivá většina (90 %) pro rok 2013 počítá se stejnou výší platů, jako v roce předchozím, 10 % plánuje svým zaměstnancům dokonce přidat.

Související články: