Praha chce na Facebook a YouTube, za reklamu zaplatí 42 milionů

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: ctk

Praha zaplatí za reklamu na internetu a sociálních sítích lákající zahraniční turisty za tři roky 42 milionů korun. Turisty bude lákat na památky, gastronomii, kulturu, aktivní dovolenou i romantiku.

„Vítězem tendru na nákup prostoru na sociálních sítích a vyhledávačích je pražská agentura MediaCom, která již s kreativním týmem Havas Worldwide Prague připravuje detailní mediaplán,“ uvedla mluvčí Pražské informační služby - Prague City Tourism Kateřina Bártová. Bannery a videa propagující Prahu se objeví už v polovině října.

Turisty mají oslovit například videoklipy na serverech typu YouTube, komunikace na sociálních sítích nebo reklama na bannerech. „Zásadním komunikačním kanálem by se v plánované komunikační kampani měl stát Facebook,“ píše se v zadávací dokumentaci.

Kampaň má změnit vnímání Prahy a vylepšit její obraz. Řada turistů ji považuje především za dobré místo pro levné nákupy, noční párty a pití laciného piva.

Do Prahy má kampaň také nalákat více návštěvníků mimo hlavní sezonu, tedy třeba v říjnu a listopadu nebo únoru a březnu. Do Prahy chce přivést třeba svatebčany, školní skupiny, návštěvníky festivalů, filmové štáby nebo lidi s menšinovým sexuálním zaměřením. Soustředí se hlavně na turisty z Německa, Ruska, Velké Británie, Itálie, Nizozemska, USA, Číny, Izraele, Jižní Koreje a Japonska.