Prima zdraží reklamu a spustí novou stanici

logo Prima

logo Prima

Televize Prima spustí na přelomu prvního a druhého čtvrtletí příštího roku další kanál označovaný jako Prima 2. Co se týče podoby, měl by se pohybovat někde mezi stanici pro mladší publikum Cool, stanicí pro ženy Love a hlavním kanálem Primy. Novinářům to dnes řekl obchodní ředitel Primy Petr Jelínek. Počet stanic Primy tak stoupne na pět.

„Zatím máme minimální očekávání od výkonu (nové stanice), náš pozitivní odhad je, že bychom měli atakovat sledovanost Love (kolem dvou a půl procent, pozn. aut),“ uvedl Jelínek. „Bude to celoplošná volně šířená stanice přes zemské digitální vysílání (DVB-T),“ dodal.

Prima zároveň představila obchodní politiku pro příští rok. Reklama na Primě se prodává v rámci Media Clubu, který nově prodává reklamu i na TV Barrandov, na hudební stanici Óčko, na rádiu Impuls a spolupracuje i se Seznam.cz.

Cena reklamy stoupne o pět procent

V průměru stoupne cena reklamy na Primě stejně jako na Nově, která zvýšení ceny oznámila již před měsícem. „V průměru se bavíme o inflaci na úrovni pěti procent,“ podotkl Jelínek. Prima zároveň bude nabízet slevy za reklamy vysílané na všech stanicích zastupovaných Media Clubem a při uzavření smlouvy do 1. prosince i za včasný podpis smlouvy. Výraznou slevu můžou dostat i inzerenti, kteří na stanicích Primy neinzerovali v posledních 14 měsících.

Podle Jelínka by trh s televizní reklamou měl v příštím roce stoupnout o dvě procenta, celý inzertní trh o tři, což Prima považuje za pozitivní výhled. Na trh ale stále nezamíří tolik peněz jako před loňským rokem, kdy z trhu odešla řada inzerentů k jiným mediálním typům poté, co Nova výrazně zdražila reklamu. „Bohužel situace, která nastala loni, znamenala odliv prostředků. Neznamená to, že by se veškeré peníze, které se ztratily z trhu, měly vrátit,“ podotkl Jelínek.

Martin Konrád: Potřebujeme Primu mírně omladit