Promovýlet manželů Třeštíkových s MasterCard: K nezaplacení!

Interaktivní zastávka MasterCard

Interaktivní zastávka MasterCard Zdroj: MasterCard

Spisovatelka Radka Třeštíková a její manžel a fotograf Tomáš se budou po celé září objevovat na pražských citylightech, zastávkách MHD i na letišti. Známý pár propaguje program Priceless Cities společnosti Mastercard, díky němuž mohou držitelé karet MasterCard poznat známá města netradičním způsobem. Kampaň kromě OOH zahrnuje také online reklamu a sociální sítě. Pro MasterCard ji připravila agentura McCann Prague.

Program Priceless Cities představila společnost MasterCard v České republice letos na jaře. Registrovaní držitelé karet mohou díky němu využít různorodé benefity a slevy u obchodníků po celém světě. Jedinečné zážitky, které jsou mnohdy běžným turistům skryté, nabízí 45 metropolí ve více než 30 zemích světa.

Radku a Tomáše Třeštíkovy zapojila MasterCard do projektu jako ambasadory, kteří si Priceless Cities vyzkoušeli během desetidenní cesty v Irsku a v Paříži. Kampaň zahájily právě jejich zážitky z této cesty, které pár popisoval na svém účtu na Instagramu a Facebooku. Až po několika dnech této de facto teaserové kampaně se k akci přihlásil MasterCard, který začal fotografie sdílet a komentovat i na svých kanálech.

Od 1. září pak běží oficiální kampaň v onlinu a na plochách pražských zastávek v síti JCD s klíčovými vizuály, jež tvoří obrandované fotografie Tomáše Třeštíka z cesty.

Interaktivní zastávka MasterCardInteraktivní zastávka MasterCard | MasterCard

Nejzajímavější jsou z pohledu OOH obrandované interaktivní zastávky tramvají v Praze na náměstí I. P. Pavlova a na Andělu. Lidé díky LCD obrazovkám umístěným ve stěnách zastávek mohou přímo sledovat záběry z cest manželů Třeštíkových. Venkovní kampaň dále doplňují rámečky na trasách metra A a B, klasické CLV reklamy a čtyři velkoplošné outdoorové reklamy včetně jednoho CLV na ruzyňském letišti. V onlinu se kampaň soustředí především na servery Seznamu včetně Novinek.cz a na zpravodajský server TN.cz. Celá exekuce, která má oslovit především lidi, kteří touží po netradičních zážitcích z cest, potrvá do konce září.

„Posilování značky pak ale bude pokračovat. Z lidí, kteří se do programu během kampaně přihlásí, vylosujeme dva, kteří vyhrají cestu do Paříže, a tu budeme monitorovat. Následovat budou ještě malé targetované kampaně ve spolupráci s bankami, v kampani bychom rádi pokračovali i příští rok,“ řekla na setkání s novináři Martina Piskorová, marketingová ředitelka společnosti MasterCard pro ČR a SR.

„Mým cílem – a také snem – je pak spustit Priceless Prague. Příprava nové destinace ale trvá zhruba dva roky, třeba kvůli jednání s nekomerčními institucemi,“ dodává.

Interaktivní zastávka MasterCardInteraktivní zastávka MasterCard | MasterCard

Kampaň není řízena globálně, jde o ojedinělou českou aktivitu, na níž spolupracuje MasterCard s agenturou McCann Prague, jež zejména koordinovala sociální sítě.

„Chtěli jsme připravit silnou kampaň, která je postavena na skutečných zážitcích reálných lidí. Netradiční propojení digitálních a outdoorových formátů dokáže takovou cestou zprostředkovat velmi působivým způsobem,“ říká ke kampani Martin Petrásek, group account director z agentury McCann Prague.

Interaktivní zastávka MasterCardInteraktivní zastávka MasterCard | MasterCard

MaterCard si podle Piskorové vybírá známé osobnosti pro každou kampaň. Manžele Třeštíkovy zvolila proto, že jsou aktivní v sociálních médiích a stali se z nich významní influenceři. Podobná spojení se značkami ale vždy přinášejí i negativní reakce.

„My s tím počítáme a systematicky pracujeme tak, aby byly výstupy vhodné pro sociální média,“ říká Piskorová. Svůj postoj k záporným komentářům popsala i Radka Třeštíková: „Na negativní posty jsem nejdřív nereagovala, pak jsem ale chtěla zachránit sociální sítě pro reklamu do budoucna – rodina není vše a tímhle se svým způsobem živím,“ prohlásila Třeštíková. Ambasadorské posty psala většinou po konzultacích s agenturou McCann, aby nešla proti smyslu kampaně, jinak ale nechal MasterCard manželům volnou ruku.

Její manžel Tomáš pak na setkání využil klíčový hashtag kampaně, když podtrhl to nejpodstatnější: „Byli jsme na cestě bez dětí, a to byl bonus k nezaplacení…“