Průzkum MasterCard: veřejnost si na obchodnících nejvíce cení, když kvalifikovaně poradí

Ilustrační foto

Ilustrační foto

Průzkum společnosti MasterCard se zabýval vlastnostmi prodavačů, které jsou pro zákazníky důležité a které jim naopak brání v příjemném nakupování. Nejvíce veřejnost oceňuje, když obchodník kvalifikovaně poradí a současně se nevnucuje.

Vedle schopnosti kvalifikovaně poradit, kterou za důležitou považuje celých 73 % zákazníků, prakticky každý druhý nejvíce ocení, pokud se mu prodavač nevnucuje, ale je mu k dispozici v případě potřeby. Obdobné je to v případě ochoty a příjemného vystupování, jak výzkum ukázal.

Více než polovina dotazovaných má špatnou zkušenost právě s tím, že jim prodavač neumí v případě potřeby poskytnout odbornou pomoc s nákupem. Celých 40 % zákazníků pak má rozporuplné pocity ohledně přítomnosti prodavače v prodejně: buď ho považují za dotěrného, protože je nenechá volně vybírat, nebo ho naopak nemohou najít. S neochotou se setkává 38 % zákazníků a o dvě procenta méně má pocit, že se jim obchodník snaží prodat za každou cenu tu nejdražší variantu zboží. Naopak slušné vystupování prodavačů je ve většině prodejen samozřejmostí.

Průzkum byl v listopadu 2013 realizován společností Incoma Gfk na vzorku 1 000 respondentů internetové populace.