Průzkum Skrz.cz: Více než třetina lidí chodí na nákup tam, kde mají nejvýhodnější akce

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Martin Pinkas, Euro

Akční letáky obchodů sleduje 94 % Čechů. Více než polovina z nich je sleduje naprosto pravidelně, zbytek se do nich „začte“ alespoň občas. Téměř polovina Čechů pak sleduje akční letáky obchodů už i na internetu. Vyhledávač slev Skrz.cz to zjišťoval v průzkumu mezi 525 respondenty.

Více než třetina lidí chodí na nákup tam, kde mají nejvýhodnější akce. Největší skupina lidí (54,5 %) pak chodí většinou do svého oblíbeného obchodu, ale dívá se i na nabídky jiných obchodů a porovnává ceny. Pouze necelých 12 % lidí pak sleduje pouze letáky svých oblíbených obchodů. Podle výhodnosti akcí si plánují nákupy v největší míře lidé se základním vzděláním (41 % z nich). S rostoucí úrovní vzdělání zastoupení tohoto postoje klesá a mezi vysokoškolsky vzdělanými lidmi je zastoupen již jen necelými 20 %. A jaká výše slevy přiměje Čechy nejčastěji k nákupu? Průzkum ukázal, že je to sleva ve výši mezi 30 a 49 %. Ta přiměje k nákupu obvykle téměř čtvrtinu dotázaných. Druhá nejzajímavější je pro Čechy sleva od 50 do 69 %. Naopak pouze zanedbatelnou část dotázaných přiměje k nákupu sleva do 10 %, stejně tak ale i sleva nad 70 %. Vůbec nejvíc dotázaných (57 %) se nechalo slyšet, že jim nezáleží ani tak na samotné výši slevy, jako spíš na výsledné ceně a druhu zboží.