Rada uložila pokuty za 1,2 milionu za uvádění spotřebitelů v omyl

Na zvýšenou hlasitost reklam si podle autorů novely stěžují diváci. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání oslovila ministerstvo kultury, legislativní úprava ale předložena nebyla.

Na zvýšenou hlasitost reklam si podle autorů novely stěžují diváci. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání oslovila ministerstvo kultury, legislativní úprava ale předložena nebyla.

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) uložila společnosti endala tři pokuty v celkové hodnotě 1,2 milionu korun. Firma, která si zadala reklamu v hudební a teleshoppingové televizi Šlágr, se měla provinit tím, že doplňku stravy přisuzovala léčebné a preventivní účinky. Spotřebitelé zároveň neměli úplnou informaci o ceně výrobku, vyplývá z tiskové zprávy RRTV.

Rada vyjmenovala tři případy, za které firmě endala uložila pokuty ve shodné výši 400.000 korun. V prvním šlo o reklamu na produkt Trimun, u kterého rada upozornila, že uvedené informace u diváka „mohou vyvolat dojem, že přípravek slouží jako prevence před onemocněními“. Současně je podle rady reklama nekalou obchodní praktikou, neboť údaj o ceně je uveden bez balného a poštovného.

Podobné výtky k informacím o ceně měla rada i u produktů Ginkgo a ColaColl. “…nebyly divákovi poskytnuty všechny informace nezbytné pro uskutečnění okamžitého spotřebitelského rozhodnutí, a mohl tak být uveden v omyl,“ píše rada v tiskové zprávě.

RRTV je ústřední orgán státní správy pro oblast rozhlasového a televizního vysílání a audiovizuální mediální služby na vyžádání. K pravomocím patří mimo jiné ukládání sankcí za porušení zákona o ochraně spotřebitele. Kritizované firmy se proti uloženým sankcím zpravidla odvolávají.