Říznutí do kvadráku

Nová kampaň společnosti T- Mobile

Nová kampaň společnosti T- Mobile

Můj vztah ke sportu je velice ambivalentní. A konceptu posiloven a fitness studií snad ani rozumět nechci. Nechápu, proč někdo běží na pásu a dívá se při tom na televizi. Přesto anebo možná právě proto mě baví aktuální kampaň T- Mobilu.

Nechci řešit, odkud se vzal původní koncept (podobnou reklamu jsem viděl na jedné slovenské stanici). Proč mě ale tahle kampaň z prostředí posilovny baví? Protože mě baví. Je to zábavné. Přijde mi, že občas zapomínáme na to, že reklama musí primárně člověka pobavit, aby si ho získala, aby udržela pozornost. Baví mě jasné archetypy lidí z posiloven i to, jak jsou jejich představitelé vybráni. Všechno jsou to vyhraněné typy. Mluví střídmě a je to jasné. Dialogy nedrhnou a vedou k pointě a k produktové nabídce. Kampaň v televizi funguje prakticky v každé exekuci, ať je to spot Tablety, Chytré telefony, Rotoped, nebo Benchpress.

Čtěte také: A pak, že se nerodí!


Výjimku vidím ve spotu s nabídkou rate planu pro telefon a tablet, protože v předchozích exekucích si autoři vystačili se situacemi, dvojitými významy a s humorem z nich vyplývajícím, ale v tomto případě zapojili postprodukci a zdeformovali dva nebožáky do forem frankensteinovských monster, aby doručili „message“. Chlapík na kuřích nohách s horní polovinou těla jako z mistrovství republiky v kulturistice, to považuji za zakázané uvolnění, které je poněkud mimo koncept. Snad jen pokud šla úvaha autorů tak daleko, že technologicky náročné triky používají u technologicky nejvyspělejších produktů - kombinace chytrého telefonu a tabletu. Uznávám, že takovýto argument je hodně, hodně krkolomný konstrukt. (Nebo ne?) Jinak si to ale vysvětlit neumím. Škoda.

Nová kampaň společnosti T- MobileNová kampaň společnosti T- Mobile

Vytěžená telebrita

Tištěná média jdou za televizí až tak nějak vzadu. Jako bych slyšel interní diskusi v agentuře: „Hele, ty televize jsou fakt dobrý, ale teď z toho ještě nějak musíme udělat outdoor a třeba i print…“ A to „nějak“ je takové nijaké. Není to úplně špatné, protože to není jen vytažený frame z televize, doplněný o headline a povýšený na klíčový vizuál. Nicméně proti televizi je to slabý odvar: tušené činky, Vojta Kotek balancující na konečcích prstů.

Podle mého názoru je ale rovněž hodno zřetele, jak T-Mobile vlastně už dlouhodobě pracuje s celebritami či v některých případech telebritami. Ať tak či onak, vždy to dává smysl a vždy osobnost vytěží na maximum. Někde je to maximum větší (Chuck Norris), někde je limitováno (český rastaman). Kdybych to měl sumarizovat, jak se to v pitevně dělá - nebo tedy spíše jak si myslím, že se to dělá, protože jsem viděl NCIS: Tohle je další opravdu dobrá kampaň od T-Mobilu, kdy pitva prokázala, že je zábavná, odlišná, vtipná. Tedy až na ty billboardy.

Autor je Client Service Director ve společnosti MARK/BBDO