Důvodem udělení dvou pokut je uvedení televizní reklamy, která je podle rozhodnutí RRTV v rozporu s dobrými mravy, protože nepřípustně využívá motiv strachu, když hrozí závažnými následky hladu a chudoby v důchodu, pokud nevyužijete nabízené služby finančního poradenství. „Reklama vyvolává ve spotřebiteli účelné obavy a strach a může jej proto vést k emocionálnímu obchodnímu rozhodnutí, které by třeba jinak neučinil,“ zdůvodňuje udělení pokut RRTV v zápisu ze zasedání.
Spot byl poprvé odvysílán 21. ledna na stanici Nova Cinema a odstartoval největší kampaň v historii společnosti Partners Financial Services. Podle tiskové zprávy, kterou společnost vydala k uvedení kampaně, se její rozpočet pohyboval kolem dvaceti milionů korun. Jejím hlavním tématem byla finanční příprava na penzi, ve čtyřech exekucích spotů, které běžely na Nově a Primě, účinkovali v rolích klaunů pod režijním vedením Petra Čtvrtníčka Boris Hybner a Lukáš Příkazský.
Podívejte se na spot, který běžel v lednu 2013: