RRTV: Reklama Partners vyvolává strach. Zadavatel i agentura zaplatí pokutu

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání udělila na svém zasedání dvě pokuty, které se týkají spotu s hercem a mimem Borisem Hybnerem. Částku 200 tisíc korun má zaplatit jak zadavatel, tak reklamní agentura Kristián, která kampaň připravila.

Důvodem udělení dvou pokut je uvedení televizní reklamy, která je podle rozhodnutí RRTV v rozporu s dobrými mravy, protože nepřípustně využívá motiv strachu, když hrozí závažnými následky hladu a chudoby v důchodu, pokud nevyužijete nabízené služby finančního poradenství. „Reklama vyvolává ve spotřebiteli účelné obavy a strach a může jej proto vést k emocionálnímu obchodnímu rozhodnutí, které by třeba jinak neučinil,“ zdůvodňuje udělení pokut RRTV v zápisu ze zasedání.

Spot byl poprvé odvysílán 21. ledna na stanici Nova Cinema a odstartoval největší kampaň v historii společnosti Partners Financial Services. Podle tiskové zprávy, kterou společnost vydala k uvedení kampaně, se její rozpočet pohyboval kolem dvaceti milionů korun. Jejím hlavním tématem byla finanční příprava na penzi, ve čtyřech exekucích spotů, které běžely na Nově a Primě, účinkovali v rolích klaunů pod režijním vedením Petra Čtvrtníčka Boris Hybner a Lukáš Příkazský.

Podívejte se na spot, který běžel v lednu 2013: