RTB letos přesáhne 100 procent
Český trh s RTB roste vysokým tempem. Ze statistik společnosti iBillboard vychází, že její růst na tomto trhu v roce 2015 přesáhne minulý rok o 100 procent. Potvrzuje se tedy celosvětový trend rychlého rozvoje a stoupajícího významu programatického nákupu reklamy.
Zajímavý je růst tzv. “fill-rate”, tedy úspěšnosti prodejů reklamního prostoru na jednotlivých stránkách nakladatelů pomocí RTB. U webů, kde RTB soutěží s jinými formáty prodeje se průměrná fill-rate pohybuje kolem 20 procent.
V roce 2014 zadavatelé investovali do internetové reklamy 14,6 miliardy korun (desetiprocentní růst oproti roku předchozímu), RTB reklama na tom měla podíl zhruba 90 milionů korun. Sdružení pro internetový rozvoj předpovídá pro rok 2015 růst podílu na 135 milionů korun, přičemž v tomto roce by se v Česku mělo v internetové reklamě celkem protočit 16,5 miliardy korun. Odhady obratu v RTB reklamě se přitom pohybují v reálných cenách (net net), v ostatních kategoriích jde o ceny ceníkové (gross).