Rychlá kola: Vozy prodávají nejlépe atleti

Automobilky fandí sportu

Automobilky fandí sportu Zdroj: archiv

Automobilky fandí sportu a je to pro ně záruka úspěchu. S kým jiným se ostatně propojit? Kde jinde prýští energie, dosahuje se netušených výkonů? Nesmí se to ale přehnat.

Logo mladoboleslavské automobilky bylo zase nepřehlédnutelné. Tentokrát na kluzištích v Moskvě a Petrohradě, kde se odehrálo další mistrovství světa IIHF v ledním hokeji. Loga Škodovky byla i na dresech a přilbách českých a slovenských hráčů a kromě toho výrobce poskytl organizátorům 45 vozů, které při každém mistrovství ujedou průměrně 250 tisíc kilometrů. Tohle ví Škoda velmi dobře, hokej na nejvyšší úrovni podporuje již 24 let, od roku 1993. Jedná se o nejdelší hlavní sponzoring v dějinách sportovních mistrovství světa. Takže je vlastně i zbytečná otázka, zda se jí to vyplatí. Už jen proto, že v Moskvě a Petrohradě ukázala divákům v halách všechny svoje modely.

Na golf jedině s Porsche

Ke golfu v současnosti upíná pozornost nejeden výrobce luxusních vozů. Právě na něm často „loví“ svoje zákazníky nebo těm stávajícím nabízí možnost zahrát si na nejlepších hřištích světa. Dokazuje to i výrobce sporťáků Porsche, který má za sebou finálový turnaj své túry nazvané Porsche Golf Cup. Uskutečnil se na Mallorce a zúčastnilo se ho 77 vítězných amatérských hráčů ze 16 zemí. Na počátku letošní série bylo odehráno 152 kvalifikačních kol. V souboji o postup do finále se utkalo 8300 zákazníků značky Porsche. Stanovili tak nový rekord.

Útěk v Audi

Nejsledovanější reklamní spot s automobily představilo v květnu německé Audi. Své neobyčejné schopnosti v něm předvedl superhrdina z filmu Captain America: Občanská válka. Děj 90sekundového dílka od agentury Anomaly byl prajednoduchý – stavěl na humoru a přímočarosti. Rodinka poklidně projížděla ulicemi města ve voze Audi SQ7, když se najednou ocitla uprostřed šílené honičky a nestačila se divit. Vše skončilo sloganem: Audi. The brand everyone is chasing. Krátce po svém uvedení zaznamenal spot 21,8 milionu zhlédnutí.

Spot na Audi SQ7 zaznamenal krátce po svém uvedení 21,8 milionu shlédnutí.

Profi synergie

Marketingovými větry ošlehaný Stephen Norman, který začal svoji kariéru v Rover Group v roce 1976 a působil kromě jiného i v Renaultu, se stal novým prodejním a marketingovým šéfem skupiny PSA. Dostal jediný úkol – rychle vylepšit synergie mezi značkami Peugeot, Citroën a DS. „Nemyslím si, že naše marketingové aktivity jsou příliš fragmentované, ale jistě lze dělat vše lépe,“ řekl. Experti v současnosti vyčítají všem třem značkám, že nejsou jasně definované a nemají zřetelné pozice na trzích. DS se pokouší stát se prémiovou značkou, zatímco druhé dvě patří do středního proudu. Přitom někdy Peugeot s DS soutěží a Citroën je kvůli některým modelům brán jako levná značka.

Krasavice inteligentní

Je to už taková tradice – tři vítězky soutěže Česká Miss dostanou vždy na rok zapůjčený nový vůz. Partnerem posledního klání byla francouzská značka Peugeot, která poskytla vozy 2008. Když si je na dostihovém závodišti v Pardubicích missky přebíraly, projevily krasavice nevšední technické znalosti. „Tohle auto se svižným motorem a malou spotřebou je přesně to, co potřebuji. Navíc se mi opravdu líbí design vozu jak zvenku, tak uvnitř,“ prohlásila Andrea Bezděková, Česká Miss 2016.

Natálie Kotková, Česká Miss World 2016, nezůstala pozadu: „V našem regionu jsou kvůli kopcům a klimatu náročnější podmínky pro řízení auta, zvlášť pro motoristy, kteří toho zatím moc nenajezdili, podobně jako já. Proto doufám, že mi toto šikovné malé SUV pomůže stát se řidičem, který si poradí v každé situaci.“

A projevila se i Česká Miss Earth 2016 Kristýna Kubíčková: „Dokončuji autoškolu a už se těším, až tohoto krásného Peugeota budu řídit. Jsem ráda, že toto auto je díky svým rozměrům snadno ovladatelné, a navíc má pomocníky, jako třeba City Park, kteří začínajícím řidičům dodají sebedůvěru.“

Jaroslav MatějkaJaroslav Matějka | E15Jaroslav Matějka