S kampaní ke změnám v MHD je spokojena polovina Pražanů

Problémy podle dopravního podniku nebyly ani v sobotu, kdy změny MHD začaly platit. (Foto ČTK)

Problémy podle dopravního podniku nebyly ani v sobotu, kdy změny MHD začaly platit. (Foto ČTK) Zdroj: ctk

Agentura STEM/MARK provedla exkluzivně pro Strategii výzkum na téma informovanost veřejnosti o změnách v pražské MHD. Podle tohoto dotazování byla informační kampaň úspěšná, padesát procent obyvatel Prahy ji totiž ohodnotilo jako ve škole známkou 1 nebo 2.

Plná polovina dotázaných ohodnotila informační kampaň DPP kladně (16 procent na výbornou, 34 procent chvalitebně). 31 procent považuje kampaň za dobrou, zbývajících 19 procent dává za 4 nebo dokonce za 5. „Spokojenost s kampaní je daná v prvé řadě mírou předchozí informovanosti. Významně hůře kampaň hodnotí lidé méně připravení a také ti, kterých se zavedené změny dotkly osobně,“ komentuje čísla Iva Rýznerová z agentury STEM/MARK.

Nejvíce respondentů (55 procent) se o plánovaných změnách v dopravě dozvědělo z denního tisku, především z deníků Metro a Dnes, následují televize a internet. Mladí do 29 let se častěji než ostatní o změnách doslechli od přátel a příbuzných nebo až na zastávce z jízdního řádu a letáků, lidé nad 60 let zase nejvíce informací čerpali z rádia. Vysokoškoláci častěji vycházeli z tisku.

Výzkum byl proveden na online panelu prostřednictvím internetového dotazování na vzorku 550 obyvatel Prahy, kteří alespoň jednou týdně cestují MHD. O tom, jak příprava kampaně probíhala, kolik za ni utratil magistrát, DPP a ROPID i další výsledky exkluzivního výzkumu najdete v tištěné verzi Strategie, která vychází 20. září.

O kampani se můžete dočíst také zde: