S kampaní ke změnám v MHD je spokojena polovina Pražanů

Plná polovina dotázaných ohodnotila informační kampaň DPP kladně (16 procent na výbornou, 34 procent chvalitebně). 31 procent považuje kampaň za dobrou, zbývajících 19 procent dává za 4 nebo dokonce za 5. „Spokojenost s kampaní je daná v prvé řadě mírou předchozí informovanosti. Významně hůře kampaň hodnotí lidé méně připravení a také ti, kterých se zavedené změny dotkly osobně,“ komentuje čísla Iva Rýznerová z agentury STEM/MARK.
Nejvíce respondentů (55 procent) se o plánovaných změnách v dopravě dozvědělo z denního tisku, především z deníků Metro a Dnes, následují televize a internet. Mladí do 29 let se častěji než ostatní o změnách doslechli od přátel a příbuzných nebo až na zastávce z jízdního řádu a letáků, lidé nad 60 let zase nejvíce informací čerpali z rádia. Vysokoškoláci častěji vycházeli z tisku.
Výzkum byl proveden na online panelu prostřednictvím internetového dotazování na vzorku 550 obyvatel Prahy, kteří alespoň jednou týdně cestují MHD. O tom, jak příprava kampaně probíhala, kolik za ni utratil magistrát, DPP a ROPID i další výsledky exkluzivního výzkumu najdete v tištěné verzi Strategie, která vychází 20. září.
O kampani se můžete dočíst také zde: