Scanner: Adidas a trendy

Značková prodejna Adidas

Značková prodejna Adidas Zdroj: archiv

Výrobce sportovního oblečení Adidas buď stále je, nebo už není trendsetterem, tedy tím, od koho ostatní opisují. Lze tak vyčíst ze zpráv, jež minulý týden obíhaly internet.

Komentář o tom, že Adidas je firma za zenitem, přinesl časopis Marketing Week. Tři pruhy vzápětí kontrovaly sdělením, že naopak trendsetterem jsou, a sice v Jižní Koreji, kde otevírají nový obchod speciálně pro ženy. Právě to je podle firmy tím novým trendem.

Na Adidas nedá dopustit ani korejská popová hvězda

„Obchod koncipovaný zvlášť pro naše klientky dokládá, do jaké míry na nich naší značce záleží, a podtrhuje důležitost tendence sledování trhu,“ řekl Zion Amrstrong, marketingový šéf Adidas Korea (fakt to řekl a nejspíš za to ještě bere peníze; někdo by mu mohl taktně připomenout, že sebevražda je taky cesta).

Adidas dobývá Jižní KoreuAdidas dobývá Jižní Koreu | archiv

Scanner si matně vybavuje, že Tom Waits před nějakými pětadvaceti lety vydal písničku o tom, jak je slavný v Japonsku (Big in Japan); jestli dědicové Adiho Dasslera sdílejí s americkým muzikantem potřebnou dávku sebeironie, mu však známo není. Z fotografie je nicméně zřejmé, že vizuálně pozitivní rysy korejskému Adidasu v Koreji nescházejí.